Huis huren in Seminyak? Voor niet te veel

Ben de laatste 2 keer dat ik in Bali was in een huis gezeten, alleen ik had een lokaal iemand er voor laten zoeken want ik kon alleen huizen vinden voor 200 euro per nacht.
Nu dacht ik… als ik nu eens zoek en het op een website zet!
Dus heb nu 17 verschillende huizen gevonden! dus neem snel een kijkje op de website
www.balirent.com en laat me maar weten als u iets nodig heeft (site wel in het engels)

Vriendelijke groet,

Mark Hofland

Leuke huizen inderdaad,maar misschien voor een grote groep mensen aan de prijzige kant?

Als je het eerste huis kijkt van Seminyak
1100 euro voor 4 personen is 275 euro per persoon per maand.

Daarvoor heb je dan een grote tuin/internet/leuk huisje/prive zwembad en je wordt natuurlijk van het vliegveld afgehaald en weggebracht door iemand die wel komt.

(vorige keer dus over komen dat niemand me op kwam halen, daarom heb ik deze site ook gemaakt)

Yep , met meerdere personen is de prijs oke. Een alleen reizende zal zoiets niet in eerste instantie als een optie zien en eerder uitwijken naar een hotel die daar overvloedig aanwezig zijn, van (zeer) goedkoop tot duur.:wereld:

Wil in Bali gaan wonen en zoek dus geen vakantiewoning ( zijn veel te duur), maar zoek wel een betaalbare woning voor een langere periode, wie kan mij enkele adressen bezorgen? gaan binnenkort zelf naar Bali.

ik vind de huizen behoorlijk aan de prijs! US$ 700 voor een huis voor een persoon in Kuta, sorry, maar daar heb je in NL al bijna een huis voor.

nee, dan ga ik liever in een hotel zitten. mss heb ik dan minder privacy, maar dan heb ik ook een kamer met sanitair, een zwembad, EN ontbijt en dan ben ik voor minder dan US$ 300 klaar. (en ik ben er van overtuigd dat dat ook nog wel lukt voor minder dan US$ 150 als je een beetje je best doet)

Ben met je eens dat het duur is , alleen moet men geen appel en peren vergelijken.
Voor kortlopende huurperiode (+/- minimaal 1 maand) en gezien de aangeboden waar is het niet echt duur .Het is gemiddeld onder de 25 dollar per dag.

In Amsterdam betaald men ook goud voor kortlopende huur , had ooit een apartement gezocht voor Indonesische bekenden , kost boven de 100 euro per nacht.

En dat is dus voor een huis voor 1 persoon… Wat klein is.

Maar goed, kun je mij dan mss uitleggen wat het voordeel is van een dergelijk huis boven een hotel?

Voordeel van een huisje huren kan zijn dat je alle vrijheid hebt, door niets gestoord word, eens een keer voor jezelf koken >>als je in een rustige buurt zit geen geluidsoverlast van bijvoorbeeld over straat zwalkende dronken “toeristen” met de bierfles in de hand,wat in Kuta nog wel eens voorkomt.
Alleen zijn de huurprijzen toch wel hoog als je alleen reist,en helemaal in het zuiden.Ik heb nu een paar jaar een eigen niet te groot optrekje (op leasebasis)in de omgeving van Kalibukbuk op Noord Bali, voor een prikkie per jaar en als ik daar ben geniet ik van de enorme rust en stilte…:thumbsup:

voor Rudolfm, ik wil me niet in de voorgaande discussie, ruzie mengen. je geeft zelf al aan dat je naar Bali gaat, ik denk dat je dan beter van daaruit iets kunt zoeken en dan eventueel met behulp van een Balinees, als je als Belanda zelf gaat onderhandelen betaal je meestal de hoofdprijs, van speciale vergunningen waar door diverse mensen hier aan gerefereerd worden heb ik nog nooit van de vrienden en kennissen die in Sanur en Tuban iets gehuurd hebben gehoord. Ik moet er wel bij zeggen deze mensen wonen niet permanent in Bali, misschien als je je daar vestigt dat er andere voorschriften zijn. Heb wel begrepen dat de huurprijs per jaar en vooruit betaald moet worden.
hoop dat je hier iets aan hebt.
gr.emcee