Huis huren in Seminyak? Voor niet te veel

Hallo, wie kan mij meer informatie geven over huis kopen in Bali en daar blijven ik wordt dit jaar 52 jaar. ik ga trouwen eerst in Jakarta met indonesishe en dan en huis en zaak begingen in Bali.
wie kan mij meer info geven. ik zoek dit jaar nog te vertrekken.

hoi, ga eens naar de topic wonen en werken in Indonesië, staat in de balk : menu:
gr. emcee

Bestaan er ook sites met huisjes in omgeving Sanur?

kan toch niet laten om hierop te reageren.
Wij komen sinds 1992 twee maal per jaar in Indonesië, eerst altijd rondreizen door Indonesië en in Bali uitrusten, nu gaan we alleen nog twee maal per jaar naar Bali.
Al die verhalen over vergunningen en regels die gemaakt zijn om genegeerd te worden, wat zijn dat voor adviezen?.
ik citeer “regels zijn gemaakt om overtreden te worden”
In die 18 jaar dat wij daar komen, hebben we ons aan de regels gehouden ik denk dat we ervaren reizigers zijn, we hebben nog nooit ergens problemen gehad, en ik zou nooit iemand de tip geven, “zo van, je doet maar wat, geef maar wat roepia’s en 't komt voor elkaar.”
Natuurlijk weet ik dat deze dingen gebeuren en dat je bepaalde personen met een paar roepia’s kunt manipuleren, maar waarom zou je dat doen, als je zaken goed geregeld heb, hoef je niemand aan te zetten tot liegen en bedriegen.
Als ervaren reiziger zou ik de alternatieve routes wel willen leren, moet je dan misschien een stukje op de vleugel van het vliegtuig meevliegen.

Liegen en bedriegen is daar (Indonesië) tot een bijna wetenschappelijk niveau opgekrikt. Ondanks alle maatregels om de corruptie terug te dringen is er niet of nauwelijks iets te regelen zonder steekpenningen. Soms merk je het niet eens voornamelijk door goedgelovigheid.:slapen:

hallo heer Cuyt, ik kan u niet adviseren over hoe en wat om in Bali iets te kopen.
M’n gezonde verstand zou zeggen, ga er heen en ga eerst wat huren of in een hotel logeren en dan daar ter plekke met behulp van een Balinees gaan zoeken naar een leuk huis om te kopen.,

Om uw huwelijk en verblijfsvergunning voor u zelf te regelen denk ik dat u bij de ambassade moet zijn.
je kunt met diverse luchtvaart maatschapijen vliegen, KLM, Singapore Airlines, Malaysian Airlines, en Cathay Pacific er zijn er nog meer maar dan vertrek je vanuit Dusseldorf. je kunt de ticketprijzen opzoeken en soms kunnen daar best wel grote verschillen in prijs zitten.
Veel succes met het voorbereiden van uw huwelijk en uw vertrek naar Indonesië.
gr.emcee

1 like

Jee,

Ik ben me aan het orienteren op Bali en lees dit topic.

Triest mensen, triest en bijzonder zielig. Schaamteloos zelfs. Wordt eens volwassen en gebruik dit forum waar het voor bedoeld is: informatie delen met elkaar: geven en nemen dus. Door dit topic zal ik hier (helaas) elk onderwerp/gegeven tip met een korreltje zout moeten nemen, en me verder moeten orienteren op het wereldwijde web. Jammer.

Paul

Zeker als die informatie van SA komt…:vak02:

wat zo jammer is dat wat voor onderwerp er ook te spraken komt er ontzettend veel onzin wordt geschreven en er ook nog eens onderling geruzied wordt.
Ook ik kom alleen op dit forum om info te verzamelen voor onze 2 maanden durende reis naar Bali en ik moet zeggen ik erger me groen en geel aan dat gezeur.
:lol:

Niet doen hoor, dat bederft alleen maar de voorpret. Overigens tussen al die onzin staat echt wel veel nuttige informatie. Je moet het alleen weten te scheiden van al die overbodige informatie die je telkens weer op een verkeerd been zetten. :chin:

Hema,

Volgens mij kan u vanaf deze week een visum halen voor 2 maanden op het vliegveld Denpasar (60 dagen). U kunt met euro’s betalen u krijgt alleen Rupiah terug als u teveel betaald.
Weet niet precies hoeveel u moet betalen voor de visum alleen dat het stukken goedkoper is dan als u een visum in Nederland haald.

Hoop dat u hier wel wat aan heeft (check het nog even bij uw Agent)

Mark
Balirent.com

Toch is het altijd weer mooi om te zien hoe mensen willen profiteren van het toerisme door in goedkope landen waar je voor een paar euro’s iedere dag kunt eten iets aan te bieden tegen de zeer hoge westerse prijzen.
Zolang er maar mensen zijn die hier in trappen blijft het ook zo.

Het is een afweging die je kunt maken om niet in een hotel te hoeven zitten en een huis te huren. Voor reizigers die langer willen verblijven is dit een oplossing maar ik ben het met Jenny eens dat een hotel niet duur hoeft te zijn en zeker niet op Bali.

Maar om nou zoveel geld uit te geven voor een huis per maand gaat mij in ieder geval te ver, ik besteed mijn geld liever aan wat simpeler hotels en als ik luxe wil dan aan een luxere hotel. Deze hotels boek ik vaak direct via het internet en zeker niet via een site zoals Balirent, een site waarbij je duidelijk kunt zien dat er een goedkoop standaard business template is gebruikt die totaal geen binding heeft met het eiland.
Goed te zien is dat deze site snel in elkaar gezet is, geen sfeer heeft en zodra men op de homepage komt niet het gevoel geeft dat je met Bali te maken hebt.

Ik denk dat er best veel hotels zullen zijn waar je kunt onderhandelen over de prijs indien je een maand wilt verblijven.

Iedereen veel plezier op het mooie eiland Bali.

Frank

helaas ,ons huisje 1 jaar oud staat in SANUR bijzonder gezellig zie foto,s op
www.picasaweb.google.nl/a.vanzwanenburg of mail ons
[EMAIL=“a.vanzwanenburg@gmail.com”]a.vanzwanenburg@gmail.com
1 slaapkamer met fan.1slaapkamer met tv fan, zithoekje. ruime keuken met fan geheel compleet.kleedhal.terras 10 bij 4 meter. ruime douche met wc.
3 minuten lopen van het strand 2 minuten lopen naar gr.winkelstraat waar alles te koop is of te huur fietsen bij de buurman,zeer aardige hindoes helpen u met alles, ook voor goede brommers auto,s vraag het hen of loop de winkelstraat in .het huis is geschikt voor 1 tot 4 personen…
huur prijs per maand 150 euro is p/m 2mill. rps nog vrij van af 27-02-10 t/m 27-08-10

Beste Senior,

Ik neem de vrijheid om u een bericht te sturen. Ik ga zomer volgend jaar met pensioen (66 jaar) en wil (alleen) emigreren naar Bali. Ik beschik over aow + een klein pensioen, voldoe wel aan de inkomsteneis van 1500 Am. dollar. Ik ben geboren in Semarang, woon in Nederland en wil dolgraag terug naar mijn geboorteland.

U bent deskundig op vele gebieden wat betreft wonen op Bali (en omstreken). Kunt u mij praktische info geven over het huren van woningen in Noord Bali? Ik wil de toeristenstreek wel bezoeken maar woon liever niet in die drukte. Ik zoek betaalbare huurwoningen rond de 5 miljoen IDR per maand.

Misschien kunt u mij ook tips geven over buro’s op Bali waar ik mijn Kitas-aanvraag het best kan doen.

Ik zou het zeer waarderen als u mij wilt antwoorden op mijn eigen emailadres: oscar-teed@hotmail.com

Vast hartelijk bedankt voor uw moeite, met vriendelijke groet, T. Sieberichs