Ik zou ook een keuze maken tussen Koh Chang en Hua Hin. Zit je aan het bekendste strand op Koh Chang, White Sand Beach, dan vind je daar ook wat winkeltjes en voldoende restaurants. 's Avonds op het strand ook voldoende restaurantjes en barretjes waar je kan eten en drinken.
Hua Hin is echter ook leuk, winkeltjes voldoende en ook genoeg restaurants te vinden. Nachtleven vind ik in Hua Hin ook weinig voorstellen.
Het ligt er ook een beetje aan in welke tijd van het jaar je hier verblijft.
wij gaan niet op vakantie voor het nachtleven dus dat speelt voor ons geen rol.
Als wij s’avonds lekker kunnen eten en een wandeling kunnen maken langs wat winkeltjes is het al goed.
Wij zijn zelf op Koh Chang geweest. Wat ons daar wel opviel is dat je vooral in de avond langs een redelijk drukke weg moet lopen om bij allerlei restaurantjes te komen. Hua Hin heeft daarentegen een boulevard waar je heerlijk kunt flaneren. Ook de bereikbaarheid naar Hua Hin is goed te doen. Met een minibusje ben je voor ongeveer 200 baht vanaf Bangkok in Hua Hin. Het nadeel van Koh Chang is dan ook dat je eerst een tijd in de bus moet zitten en vervolgens moet overvaren. Als je dan te laat in de middag de boot neemt, vaart de plaatselijke pont niet meer en moet je individueel een veel duurdere speedboat nemen. Jomtien is een deel van Pattaya, waar je wel een heel lang en breed zandstrand hebt en genoeg te flaneren. Je moet echter wel van Pattaya houden als je begrijpt wat ik bedoel.
1.koh chang,vooral vanwege de leuke weggetjes,watervallen,binnenland en de mooie rustige stranden
2.Hua Hin,leuk plaatsje met gezellige boulevard en restaurantjes
3.Jomtien,met afstand de minste keuze…(mijn mening)ligt op 2km van het bruisende pattaya…
veel over te lezen op dit forum.
Veel farang,veel slechte en dure restaurants en veel uitgaansgelegenheden
Ook de stranden zijn een stuk minder.
vergeleken met koh chang en hua hin zou ik pattaya/jomtien gelijk overslaan
eilandje koh larn is trouwens wel erg leuk(voor de kust van pattaya)
ik volg dirk
druk vond ik het zeker niet, kvond het een zeer rustig eiland, wel leven maar iedereen laat je er mee rust, je kan op het strand lekker eten, er zijn uitgaansmogelijkheden, toffe bars met live bands,…
voor mij was het het aards paradijs, slapen in een klein huisje op het strand, wakker worden van het mooie geruis van de zee, ontbijten op het strand, wa moet ne mens nog meer hebben, gewoon puur genieten
excursies vind je met hopen op Koh Chang
het hangt denkek ook vooral af waar je juist zit op koh chang, wij zaten redelijk vooraan, ± 30 min rijden vanaf de ferry en ± 1 uur rijden van de aanlegplaats voor boten
over Hua Hin kan ik niet oordelen want daar wask nog niet
Jomtien, zoals vele zeggen, het verlengde van Pattaya, ik vond er persoonlijk niks aan, en zeer overroepen, als je wil uitgaan, dan moet je daar zijn, maar voor de rest beter een andere optie kiezen