Koh Samet/Hua Hin of Pattay voor 4 of 5 dagen?

Ik heb last minute tickets geboekt voor mij en mijn 4 jarige dochtertje naar Bangkok. (We zijn al een keer in BKK en Phuket/Patong geweest.)

Nu wil ik niet al de tijd in Bangkok zitten maar 4 of 5 dagen naar het strand.

Wij arriveren rond 13.00 op BKK airport (na een nachtvlucht). Is het handig om vanaf de luchthaven een bus te pakken en gelijk door te gaan naar het strand of toch maar een nachtje BKK en dan de volgende dag de bus pakken (ivm met mijn dochtertje misschien net iets teveel vh goede om gelijk door te gaan na een lange reis?).

Wat zijn de leukste/mooiste stranden om met een kind van 4 jaar naar toe te gaan, vlakbij BKK

1. Koh Samet (mooiste stranden? maar ik zag dat de ferry al rond 17.00 stopt dus dat halen we niet als we de aankomstdag daar naar toe gaan? speedboot stopt ook aardig vroeg zag ik?)

2. Hua Hin (wat ik zo een beetje met google streetview en youtube zag is het strand van Hua Hin niet zoveel bijzonders? of heb ik ongelijk

3. Pattaya (beter of slechter dan Hua Hi?)

Ik had het je al verteld in een ander draadje !
Pattaya is niet meer het Pattaya van vroeger,erg vuil strand,de drukte, de glimlach daar is ver te zoeken.(the capital of entertainment, especially for adults)
In Hua Hin zijn de stranden mooi en is de zee helder in tegenstelling tot bijvoorbeeld Pattaya.
Naast de stranden valt er natuurlijk genoeg te zien in Hua Hin,ik kom gewoonlijk graag naar Wat Khao Takiab (apentempel ) alsook in het Nationale Park Kaeng Krachan met zijn mooie watervallen waaronder de Namtok Pa La-u,het geeft me een rustgevend gevoel.

http://www.greenwoodtravel.nl/images/gallery/517a63856ff93pala-u7.jpg

@georgessiam ja had ik idd gelezen in het andere draadje!

Dus Hua Hin of Koh Samet? Blijkbaar geef jij meer de voorkeur aan Hua Hin? Wat is de beste buurt/gezelligste om daar te zitten in een betaalbaar hotel? In de buurt van de nachtmarkt (hartje centrum) of toch ergens anders. (Mijn voorkeur gaat uit naar een goed strand en beetje gezelligheid om te wandelen in de avond voor het slapen gaan).

Hoi eenelfje ,
Ben mobiel momenteel (ziekenhuis)zal straks bij thuiskomst je vragen beantwoorden.

Nou in Hua Hin heb je verschillende shoppingcentra’s zoals de Hua Hin Market Village.

Hier is werkelijk alles verkrijgbaar voor de westerse toerist, vooral de food court in de kelder is een aanrader en zeer goedkoop.(

Natuurlijk heb je ook de plaatselijke markten die s’avonds beginnen rond 18pm waar je lekker kunt doorwandelen.
Een leuke manier om de stad te verkennen is door er door heen te fietsen. Met de fiets kom je overal. En ook redelijk snel. Je kunt tours boeken of zelf een fiets huren en rondfietsen.
Wat betreft overnachten,zelf heb ik 3 dagen in het Hotel ibis verbleven (3-sterrenhotel)voor 60euro per nacht.
Ik heb helemaal niets op aan te merken.(vriendelijk personeel,het morgend ontbijt was ook uitgebreid)
Dit hotel ligt op 300meter van het strand.
Voor excursies waaronder de Huay Mongkol Temple kan je even naar mijn oudere bijdrage gaan in het Thailand Forum http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=125483

:chin: Hua hin kan je zeker goed vertoeven .:vak02:

Nou in Hua Hin kan je leuke uitstappen doen terwijl je op Koh Samet alleen met je motorfiets het eiland kan verkennen. :slight_smile:

Hua Hin heeft inderdaad niet de mooiste stranden van Thailand, maar is wel een leuk plaatsje om te verblijven.
Genoeg te doen, je kunt leuke uitstapjes maken, dus je hoeft je er zeker niet te vervelen.

… en mijn herinnering aan Hua hin is dat het voornamelijk ouderen zijn die er vertoeven.

Iedereen heel veel dank voor de tips !!

Nou zelf vind ik de stranden van Cha-am (30km verwijderd van Hua Hin) mooier maar buiten het Santorini Park en wat boottochtjes ,is er eerlijk gezegd geen bal te doen in dit stadje.

Hallo allemaal,

Altijd lastig; zoveel mensen zoveel meningen :slight_smile:

Zelf ben ik 3 jaar geleden met man en (toen nog) kleine kids naar Hua Hin geweest. Het is ons heel goed bevallen.
Wij hadden een heel klein hotel praktisch aan het strand. En nog geen 3oo meter lopen naar de Market Village.
Het was wel echt low budget, maar wij vonden het heerlijk!
Wat wij heel fijn vonden; het strand liep heel langzaam af EN het strand was echt schoon.
2 Jaar geleden zijn we naar Koh Chang geweest… en dat vonden we tegenvallen terwijl we door Hua Hin positief verrast waren.

Ik zou trouwens niet direct doorreizen, maar toch in ieder geval 1 nachtje Bangkok doen.
Dat lijkt me voor de kleine meid iets prettiger. Kan ze even bijkomen van de lange vlucht en even wennen aan de Thaise temperaturen.
Aan de rand van Bangkok zit overigens een heel leuk waterpark boven op een winkelcentrum, dat is misschien ook nog leuk om te doen.
Een jaar later zijn we naar de dierentuin in Bangkok geweest. Was ook een groot succes.

In Hua Hin hebben we vooral een paar dagen geluierd.
De avondmarkt is gezellig, maar dat zijn eigenlijk alle avondmarkten in Thailand.

Ik wens je in ieder geval heel veel succes met het kiezen.
Mocht je nog vragen hebben of nog tips willen over het reizen met kids of Thailand, stel ze gerust!
Onze kids waren 2 en 4 toen we naar Las Vegas vlogen, een jaar Europa en de 2 jaren daarna dus naar Thailand.
Dit jaar is het na lang wikken en wegen Zuid Afrika geworden.
Dus ik heb wel enige ervaring :slight_smile:

Met vriendelijke groet,
Petra

@Petra, dank je wel voor je aanbod voor tips voor reizen met kids. Maar ik ben al een keer met mijn dochtertje in Thailand geweest toen ze 2,5 jaar was en daarna nog naar Bali, Mauritius en Kuala Lumpur. Dit wordt de 2e x Thailand met haar. Ervaring heb ik wel, alhoewel ik wel merk dat het op elke leeftijd toch net weer anders is. Toen ze 3 was was het toch net weer anders dan toen ze 2,5 was enz.

Ik heb er idd voor gekozen om de 1e nacht in BKK te verblijven. Ik ben met haar al naar de dierentuin in BKK geweest en dat vond ze idd geweldig, dus dat slaan we deze keer over omdat we korter in BKK zijn. Ik had ook gekeken naar dat waterpark bovenop dat winkelcentrum, maar ik heb ervoor gekozen om de laatste paar dagen in BKK voordat we terugvliegen een hotel te boeken met 2 zwembaden, dus ach daar hebben we dan wel genoeg aan.

Zuid Afrika lijkt me ook geweldig!! Maar ik weet niet of dat zo slim is om daar met haar alleen naar toe te gaan (mijn man gaat nl. nooit mee ivm zijn werk).