Hotels zijn state-owned?

Toen wij aan het kijken waren naar een rondreis voor Namibië viel op dat veel hotels schijnbaar eigendom zijn van de Staat. Vorig jaar ben ik met mijn ouders 2,5 week naar Zuid-Afrika geweest in upgrade hotels (dus 4/5 sterren) en dat waren allemaal zeer luxe accommodaties. Als ik zo een beetje kijk naar wat ze in verschillende gebieden in Namibië te bieden hebt lijkt het er een beetje op dat de hotels een stuk minder luxe zijn. Klopt deze hypothese? Waar we wel achter zijn dat je voor Namibië beter een 4x4 auto moet huren.

Ons plan was om eerst naar Johannesburg te vliegen (gunstige vliegtijd) en daar 1 nacht in een airport hotel te slapen en de volgende dag gewoon relaxed om 12 of 14 uur o.i.d. naar Windhoek te vliegen. We willen dan waarschijnlijk wel terug van Windhoek. Een ander plan zou zijn om nog een paar dagen extra in RSA te blijven en Namibië en RSA zo een klein beetje te combineren.

Klopt het dat in Etosha NP in de maanden juli/augustus geen malariapillen verplicht zijn? Of kan je dat toch beter wel doen? Ik laat me altijd adviseren door de vaccinatiepoli van het Sint Fransiscus Ziekenhuis, dus dat zullen we dit jaar ook weer moeten doen.

waarom hotels?? wij hebben in b&b geslapen. Bed en breakfast dus. geweldig gewoon en particulier allemaal. en van goede kwaliteit ook.
de campen in Etosha zijn van de staat en behalve 1 niet bijzonder en erg aan de prijs. in de Sousousvallei heb 5 sterren lodges maar zijn zeker niet van de staat. die lodges heb je ook in ZA.

je hoeft niet perse een 4x4 te hebben om rond te rijden. maar rijdt wel heerlijker op de vele gravel roads aldaar vonden wij.

waarom niet rechtstreek op Windoek vliegen met Klm? of met Lufthansa maar dan via Duitsland.

malaria is er alleen als je hoger gaat dan Ethosa. Ethosa zelf is al jaren droog. het meer daar is. allang weg

Enkel de hotels en campings van NWR zijn van de staat. Deze staan ook bijna allemaal in of in de buurt van nationale parken. Ze zijn niet allemaal van de beste kwaliteit, maar liggen soms op de betere locaties (zoals in Etosha). Maar maakt het iets uit als het van de staat is of niet?

De lodges in Namibia zijn bijna allemaal uniek. Ze gaan vaak helemaal op in de omgeving, zijn soms luxueus, soms basic, maar bijna allemaal liggen ze op een prachtige lokatie (als je niet in de stad bent tenminste).

In Etosha zijn malariapillen zeker niet ‘verplicht’. Het wordt aangeraden. Maar ik kom er al jaren en heb nog nooit malariapillen genomen. Deze nemen is een persoonlijke keuze als je naar Etosha gaat.

Voor Namibie hoeft je trouwens echt geen 4x4 te huren. Een grotere en hoger gelegen auto geeft iets meer comfort, maar de gravelwegen zijn over het algemeen heel goed (in tegenstelling tot andere landen). Behalve als je naar het noord westen wil gaan, omgeving Epupa falls en zo, dan huur je best een 4x4.