Wij gaan begin oktober voor 4 weken naar Namibie met een huurauto en zoeken redelijk voordelige lodges, vakantie bungalow. :wereld:
We vertrekken vanaf Kaapstad. Etosha Nat.Park, Naukluft, Fishriver Canyon, Windhoek, walvisbaai etc.
Wie kan ons informeren?:vak02:
de smitsjes
Ik ga van de zomer ook een weekje of 2 rondreizen in namibia. We hebben een reisgids met lodges en b&b’s. Maar wil je voor een dubbie op de eerste rij koop dan een Lonely planet
wij gaan over 3 weken naar namibie :biggrin: dus wie weet hebben we nadien wel tips.
ellen
Hoi,
ik weet niet in welke prijsklasse jullie iets zoeken?
Maar ik heb zelf goede ervaringen met Drifters, die bieden mooie bungalows/huisjes aan en zijn vrij kleinschalig. Ze zijn niet al te duur, ook weer niet heel goedkoop en alles is goed geregeld. De lokaties zijn altijd midden in de natuur en het is ook niet ontzettend luxe, kijk eens op de site www.drifters.co.za (ze zitten in zuid-afrika maar ook in namibie)
Succes!
De “Bradt Travel Guide of Namibia” is zeer geschikt voor zoeken van lodges. Bovendien staat hier erg veel in: ook hotels, B&B’s, internet faciliteiten, plattegronden, hoe kom je in een dorp/stad/gehucht, wat er is te doen en te zien is, info over mensen, cultuur, wildlife… Kortom de reisbijbel voor Namibie (vind ik) Dit samen met een goede wegenkaart bijv: “Reise Know How” van Namibie. Waterbestendig en de schaal is: 1 : 1 250 000
Camping en lodges heb je ook in vrijwel alle Nationale Parken: www.nwr.com.na
Meer (camping)adressen vind je hier:
- www.natron.net
- www.namibweb.com
- www.namibiareservations.com/accommodatione.html
- www.africatravelresource.com
Voor meer info zie onze site www.bjusterbaarlik.nl Wij zijn vorig jaar ook 4 weken met een bushcamper door Namibie getrokken. Op de site staan: reisverslag, veel foto’s en een grote lijst met tips.
Veel plezier met je voorbereidingen.
Hallo Familie Smits!
Voordelig en duurzaam reizen doe je door te overnachten op de lodges, campings van Nacobta ( Namibian Community Based Tourism Association)
In Windhoek vind je PENDUKA women-developments project aan de Goreangabdam. Voor lage tarieven kun je hier verblijven in de typisch afrikaanse rondavels met uitzicht over het meer. Op het projectterrein maken namibische vrouwen onder andere handicrafts en door hier te verblijven kom je niet alleen direct in contact met de lokale bevolking je steunt ze ook!
kijk voor meer informatie op : www.penduka.com
Een hele fijne vakantie toegewenst!
groeten,
marielle
Een snel en misschien soms incompleet overzicht van onze slaapplaatsen. Ik hoop dat je er wat mee kan. De prijzen zijn altijd gebaseerd op double/twim rooms.
- 
Namibië in
Ann’t Zebra B&B
Owner C. Voges
Tel 063 270378
R250,-
Karasburg
- 
Fish River canyon + quiver tree + Giant playground
Keetmanshoop
La rachelle
R300,-