Hotels prijs/kwaliteit

Ben nu al in tal van landen geweest zowel binnen Europa als buiten Europa. Ik ben al een 10 tal keer in de VS geweest dus ik kan best vergelijken op gebied prijs / kwaliteit over hotels met andere landen. In de Vs is het steeds veel betalen weinig krijgen. In New york had ik voor 70 $ een klein kamertje met shared bathroom. In Denver had ik voor dezelfde prijs een kamer die volledig versleten was en waar de kakkerlakken in de badkamer rondliepen. In de andere steden was het al niet veel beter.
In Miami zijn haast al de hotels schandalig peperduur en bij de meeste is het haast allemaal vergane glorie.

Ik sliep eens 2 nachten in de Hilton airport hotel lax, een mooi hotel, maar om nou achterover te vallen van verbazing dat had ik nu ook weer niet, ik vond het maar gewoon. De prijs helemaal niet waard.

In de rest van het land heb je dan de saaie motels met sobere kamers helemaal niet om over naar huis te schrijven. Om nog maar te zwijgen dat ontbijt raar of zelden inbegrepen is.

Als ik dit vergelijk met reizen naar Thailand waar ik voor nog geen 60 euro een luxe flat had in centrum van bangkok, en ook de andere hotels in Thailand kwamen perfect overeen met prijs/kwaliteit, (ik geef gemiddeld tussen de 50 a 60 euro per nacht). dan kom ik alleen maar tot de conclusie dat je helemaal niet naar de VS hoeft te gaan voor de hotels.

Na 25 jaar America reizen hebben wij heel wat goede hotels gehad en tegenwoordig is ontbijt vaak inbegrepen maar als je liever naar Thailand gaat moet je dat natuurlijk gewoon doen.