Welkom op het forum Bas, maar je vraag is niet te beantwoorden. NY zal het duurst zijn, dan SF en in LV kan je je vakantiegeld terugverdienen;-) De gemiddelde hotelprijs in NY bedraagt $ 350,-- maar het kan ook goedkoper of veel duurder. Hangt van je wensen af. Stel dat je een goedkoop hotel hebt (150-200) dan moet je toch gauw op datzelfde bedrag rekenen voor eten drinken, show, etc etc. Dus minimaal $ 300,-- per dag. Voor SF op $ 250,-- per dag en op $ 200,-- voor Las Vegas behalve als je in Wynn of Bellagio gaat logeren of zoiets. Allemaal natte vingerwerk natuurlijk. Probeer ook eens Priceline of Hotwire voor hotelreserveringen. Ons budget voor een America bezoek is $ 250,-- per dag (2p)en daar komen we aardig mee uit incl. benzine maar daar zitten dure steden als NY en SF niet bij.
Yeehaw.
Als ik zeg dat ik op 3500€ kom, klinkt dat dan gek in de oren? Ik zal een korte specificatie meesturen. Vergeet ik zaken?
NY HOTEL€ 500 $675NY FOOD€ 300 $405NY SPEND€ 200 $270SF HOTEL€ 400 $540SF FOOD€ 300 $405SF SPEND/CAR€ 500 $675LV HOTEL€ 400 $540LV FOOD€ 300 $405LV SPEND€ 800 $1.080€ 3.700 $4.995
Met dit soort bedragen kom je, denk ik, best goed uit.
Zoals Yeehaw al zei, het is nattevingerwerk. We weten niet in welke restaurants je terecht wilt komen, of je nog een auto huurt om een tocht te maken, etc. Ga je in New York naar Broadway om één van de nieuwste musicals vanaf rij 1 te bekijken of neem je genoegen met een balkonstoel van een oudere musical. Ga je shoppen in de rijke buurten of ga je naar een outlet shopping mall buiten de stad?
Met een budget van 3500 euro heb je veel te besteden en hoef je niet al te veel op te letten met wat je doet.
kan nog goedkoper, ik ken een aantal hostels en die liggen rond de 30 a 40 euro per nacht in nyork.
En dan wil je nog naar sf en vegas in sf kan het ook voor die prijs als bij nyork alleen vegas zal duur zijn. duss als je het goed doet kom je wel rond met 1500 euro