Kosten 3 weken Amerika; New York, Niagara Falls, LA

Hallo Allemaal,

In september willen mijn vriend en ik graag voor 3weken naar amerika.
We willen graag beginnen met 4dagen newyork dan naar de niagara falls en dan vliegen naar LA en dan daar een rondje rijden met een camper langs de meeste hoogte punten van het westen.

zou iemand misschien ongeveer weten wat dit zou gaan kosten.
Heeft iemand misschien ongeveer de zelfde reis gemaakt en weet nog wat hij hiervoor kwijt was in totaal?

Alvast bedankt!

Groetjes, Laura.

Who!
Wat dat kost? Dát is wel een beetje lastig zeg, want afhankelijk van zoveel faktoren?
Begin eens met een lijstje (excel is makkelijk) en denk dan aan de volgende zaken:
tickets, autohuur (incl verzekeringen 2e bestuurder etc), benzine, hotelkosten (75 euro p/n is redelijk, goedkoper kan, als je wat minder luxe neemt), voedsel, toegangsprijzen, en dan natuurlijk: Shoppen!!!
Ik zeg iPad, iPhone, iTouch, Levi’s, outlet mall, Guess, need I say more…

Een camper is duurder dan een huurauto. Je kan veel parkeergarages niet in. Sommige stadjes raak je hem niet makkelijk kwijt (SF). Het is misschien wel knusser en geeft je meer vakantiegevoel.

In 3 weken kun je niet “de meeste hoogtepunten van het westen” zien. Een paar wel.

Ticketprijzen varieren per dag, dus veel zoeken. (zei ik al veel zoeken?)
Overigens zijn net de brandstofprijzen verhoogd en dat zal wel al verwerkt zijn, maar komt er nog meer aan? Tickets geprint= prijs vast.

Wij boeken de camper altijd al in oktober, hierdoor krijgen we 15% vroegboek korting, 5 % early bird korting en korting op de personal kit en camper inventaris.
In 2009(28 dagen) en 2010 (25 dagen)waren we ongeveer 2000 tot 2300 euro kwijt voor de camper. Dit jaar zijn de prijzen hoger en hebben we 2500 euro betaald voor 25 dagen camper huur. Voor de vliegtickets hebben we steeds tussen de 1000 en 1500 euro betaald (voor 2 tickets).
Ter plekke hebben we de afgelopen 2 jaar ongeveer 3000 euro uitgegeven. Dit zijn de kosten voor de campgrounds, hotels, benzine, eten en drinken, maar ook het shoppen, de uitstapjes, en af en toe uit eten (ontbijten maar ook dineren) en veel starbucs koffie lol2
Je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wil. Wij staan veel op state parks en nationale parken. Dit zijn vaak goedkope plekken, tussen de 15 en 20 dollar per nacht. De private campgrounds zijn vaak iets duurder. Uiteenlopend van 26 dollar in Las Vegas tot 74 dollar pn in Santa Cruz (CA).