Ik ben van plan voor het eerst naar Amerika te gaan met vakantie met zijn 2en.
Ik ben van plan van Amsterdam naar New York te vliegen en daar een paar dagen de bezienswaardigheden bezoeken. Na 3-4 dagen wil ik per binnenlandse vlucht naar Miami vliegen en daar ook een paar dagen plaatsen zien en shoppen. Heeft iemand tips of dit te doen is in 8-9 dagen of niet? Is een week te kort of zonde om te doen? Heeft iemand tips voor goedkope verblijf? Ik wil niet in een hostel verblijven. Hoe zit het met visum voor die periode? Ik weet dat een vakantie naar Amerika erg prijzig is, dus het moet op low budget. Ik hoor graag tips van iemand.
Alvast bedankt!!! :dag:
Als je low budget wilt reizen en niet in een hostel wilt zitten zou ik je New York afraden. Je betaalt zo 150 dollar per nacht voor een hotel kamer op een B locatie zullen we maar zeggen.
Los daarvan is New York een fantastische stad. In 4 dagen kan je veel doen, al bestaat wel de kans dat je er nog een keer heen wilt (ik ben er nu dus 2 keer geweest ).
Het HI hostel in New York vond ik overigens prima te doen voor ca 50 dollar per nacht. Ik slaap wel redelijk goed als ik oordopjes in heb en doodmoe ben van een hele dag door de stad banjeren
Als je low budget naar amerika wil is Las Vegas misschien nog een aanrader. Daar kan je door de weeks voor 21 euro een hotelkamer boeken. Als je dan een paar dagen een auto huurt kan je naar Flagstaf heen en weer, waar je ook betaalbaar kunt overnachten. Vanaf daar kan je dag trips doen naar de Grand Canyon, Sedona.
Wat is je totale budget voor de reis?
Of het het geld waard is voor een lange week, dat zeker. Al is het vliegticket natuurlijk redelijk duur en een paar extra dagen zijn dan kwa kosten verhoudingsgewijs niet zo heel veel meer terwijl je vakantie wel 1,5 keer zo lang wordt…
Wat betreft visum; nadat je je ticket geboekt hebt kan je online een ESTA aanvraag indienen voor een aantal dollar. Die wordt normaal gesproken gewoon vrijwel direct goedgekeurd en daarmee heb je dan toestemming om naar de VS te reizen. Je hebt dus alleen je ticket, ESTA toestemming en paspoort nodig.