We zijn nog nooit naat Thailand geweest maar heb wel begrepen dat je hele makkelijk daar alles kan regelen.
Toch lijkt het me fijn om iets te regelen, ff uitzoeken op mijn gemak waar ik heen wil en welke hotels te betalen zijn en goed.
Maar…als we dat dan boeken en het bevalt niet kan je dan nog veranderen? Iemand ervaring mee?
We willen bv beginnen in bangkok en vandaar uit nog wat korte trips naar noorden. (Ayutthaya).
En dan naar bv Ko chang ( lijkt me ook mooi door de natuur?!)
en dan lekker naar ko phi phi ofzo. We willen iig relaxt doen.
We hebben maar 2 tot 2 1/2 week en de vraag is dus of ko chang en daarna naar ko phi phi niet te veel is, aangezien we vanaf ko chang weer via bangkok moeten.
Heb ook nog aan ko lanta gedacht…
Maar goed…de vraag was…als we tickets boeken en hotels zit je dan erg vast aan t hotel of kan je toch eerder weg gaan?
We gaan begin maart, dus begreep dat je dan vaak wel beter een hotel kan boeken omdat hij anders vol is. Vandaar…
Tsja…als je weet wat je wilt dan is vooruit boeken wel makkelijk, maar vooruit boeken, is meestal ook vooruit betalen; wil je eerder weg, dan kan dat altijd, maar of je je geld terug krijgt is een tweede.
Ik zelf vind eilandjes ook heel leuk om te relaxen, maar niet langer als een week, want dan mis je weer de rest van Thailand. Als ik goed tussen de regels doorlees, dan lijkt het er op, dat jullie een kleine twee weken op eilanden willen verblijven… en dan is een (palmen)strandje ook maar een strandje.
Kortom ik zou flexibel blijven en een eerste nacht boeken, daarmee heb jezelf in de hand of je wil blijven of niet.
Ik zou Ko Chang niet zo snel combineren met Ko Phi Phi, temeer daar jullie al niet heel veel tijd hebben (2,5 week) en relaxt aan willen doen.
Wellicht dat je Ko Chang beter kunt combineren met bijv Ko Samet.
We willen idd een dag op 10 op de eilanden blijven. Het nadeel van van te voren boeken is idd dat we dan vast liggen. Ik vraag me alleen af of er in maart ( eerste helft) wel nog kamers vrij zijn als je op de bonnefooi gaat.
Ik dnek er nu over om voor ko lanta te gaan en daar ene paar nachten van te voren te boeken en dan te kijken of we nog naar ko phi phi willen of evt krabi ofzo…
Ko Lanta ligt net zo ongustig als Phi Phi tov. Ko Chang; er is namelijk een langere reistijd nodig om daar te geraken…Je bent zo maar een dag kwijt, wat wel kostbaar is op zo’n relatief korte trip.
zo als ik schrijf joe is nu mijn optie om naar ko lanta te gaan en daar nog te bekijken of we vandaaruit naar ko phi phi of krabi nog gaan. Ko chang is dus niet meer van toepassing omdat t qua reistijd zo veel is.
Mijn vraag was nu meer of ko lanta een optie was…que mooi eiland…( goedkoper en rustiger dan ko phi phi heb ik begrepen)