Helemaal niks van te voren boeken?

Hallo allemaal,

Het begint te kriebelen, we gaan bijna naar Thailand! Althans, over 4 weken, maar toch… Dit is voor mij voor het eerst dat ik (zonder papa en mama, haha) helemaal op de bonnefooi op vakantie ga. Normaal leg ik alles van te voren vast, hoef ik me daar niet druk meer om te maken. Wil het nu een keer radicaal anders aanpakken, maar twijfel een beetje over de volgende dingen:

• Nachttrein naar Chiang Mai: Hoe lang van te voren reserveren? We zijn een dag of 5 in Bangkok voordat we naar het Noorden willen doorreizen.
  • Om niet al te veel tijd te verliezen willen we vanaf Chiang Mai vliegen naar Phuket of Trang. Zal Phuket worden denk ik i.v.m. directe vlucht.
  • Terug vanuit het Zuiden willen we naar Bangkok vliegen of met de trein, vermoedelijk vanuit Trang.

Zouden jullie bovenstaande dingen al in NL boeken, of toch ter plekke? Ben bang dat vluchten last minute een kapitaal kosten en dat vind ik ook zonde… Het lijkt me wel het handigst om alles op het laatste moment te boeken, maar twijfel dus of dat haalbaar is.

Bedankt maar weer voor het meedenken!!

als je in BKK een dag of 2 van van te voren je treinticket boekt op het station of als je op kao san rd verblijft kun je bij alle reisburo’s treintickets boeken je betaalt dan wel iets meer dan op het staion maar scheelt je wel een rit naar het station.
over het algemeen is 2 a 3 dgn van te voren boeken van een trein voldoende hoe er wel rekening meer dart het rond loy kratong(21 nov) wel druk kan zijn wat treinen en bussen en vliegtuigen betreft

het is bij airasia.com en nokair wel zo hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is en probeer het weekend te vermijden dan zijn de vluchten vaak ook duurder.

de trein

:chin:Cetje had eerder je programma gezien als je naar de river kwai wilt zal ik in het begin wat minder bkk doen en de tweede dag al door reizen naar river kwai
Cetje verder zal ik als jouw was wat minder groote afstanden af leggen je bent alleen maar dagen kwijt met je te verplaatsen zonde van je tijd
aan de golf van Thailand zijn ook hele :vak02:mooie bad plaatsen:THAILAND::cambodia:

Bedankt voor de reacties!
Fransjes, River Kwai willen we overslaan. We hebben toch een aantal dingen op voorhand af laten vallen omdat het anders helemaal niet te doen is, River Kwai is er daar één van.
We willen nu: Dag of 5 Bangkok, Ayuttaya 2 of 3 dagen, Chiang Mai ongeveer een week en dan richting het Zuiden. Dat er aan de Golfkust ook mooie plaatsten zijn twijfel ik niet over, maar is het weer daar niet slechter in november/december? Heb ook eerst gedacht om gewoon in het noorden te beginnen en in 1x door te reizen naar Chiang Mai vanuit Amsterdam, maar ben bang dat dat teveel is. Daarom denken we dus over een vlucht vanuit Chiang Mai naar het Zuiden.
Baco, dank voor je reactie omtrent Loy Kratong! Logisch dat het dan drukker is, maar had er zo gauw niet eens aan gedacht. Ws. zitten we rond die tijd in Chiang Mai, naar wat ik ik gelezen heb een leuke plek om dit mee te maken?

Hee Cetje,

Behalve met Loy Krathong moet je ook rekening houden dat het in december met de week drukker wordt. Dat merk je zelf ook wel.
Dus het traject Trang- BKK ook op tijd boeken, ik zou een tussenstop doen, in Prachuap Khiri Khan of Cha Am.

Hans.