Vooraf boeken trein/binnenlandse vluchten en goede hostels

Hallo allemaal,

31 oktober vertrekken mijn vriend en ik voor 5 weken naar Thailand.>>>

Met backpack en lonely planet bij ons willen we zo min mogelijk van te voren vastleggen.
Ik heb zo eerder gereisd in Nieuw Zeeland en dat beviel hartstikke goed.

Natuurlijk wel met de nodige voorbereiding zoals hier volop het forum lezen :slight_smile:

We starten en eindigen in elk geval in Bangkok.
Na onze aankomst hebben we 2 nachten Bangkok om ff de jetlag te verwerken en te wennen aan de drukte van Bangkok.

Plan is om Bangkok snel te verlaten en dan via noord naar uiteindelijk zuid Thailand.

Eindigen dan dus ook weer in Bangkok, nu iets meer rust in Bangkok voordat we terugvliegen…

Wat eigenlijk de belangrijkste vraag is voor nu…voor welke dingen is het nu slim om van te voren te boeken.

bijvoorbeeld:

nachttrein Bangkok - Chiang Mai?
binnenlandse vluchten?

En wij zijn ook benieuwd naar goede hostels :slapen: in Thailand, dus heb je ooit ergens geslapen en dat was noemenswaardig…dan horen we dat graag

:dag: Monika

Ik zal het in Thailand regelen maar neem er dan wel de tijd voor op de trein cq bustations het gaat er allemaal vrij chaotishe aan toe beter een uur tevroeg voor al op de mega bustations in bangkok is het vaak echt goed zoeken of je de juiste bus wel hebt en veel mensen kennen geen Engels
verder houd in de gaten of dat je wel of niet een visum neemt .:thailand::cambodia:
Ps bezoek eventueel een van de buurlanden

Hoi Monika,

Welkom op het Thailand-forum !

Kaartjes voor de nachttrein kan je ter plaatse kopen of van te voren via een reisorganisatie, bijvoorbeeld Green Wood Travel in Bangkok (www.greenwoodtravel.nl).

Vluchten kan je online boeken via een van de lowcost airlines, zoals NokAir (www.nokair.com) en AirAsia (www.airasia.com). Normaal gesproken is het goedkoper om deze vluchten van tevoren te boeken.

hoi

je zegt dat normaal gesproken als je van te voren boekt je goedkoper uit bent. Mijn vriend en ik gaan in september en oktober, is het niet zo dat vanwege de crisis minder toeristen naar thailand gaan. Zullen de prijzen lager zijn dan anders. Wij twijfelen ontzettend om van te voren of juist in thailand zelf een vliegticket te kopen.

wat vinden jullie ervan. Geld het steed zo ver van te voren boeken dat je goedkoper uit bent
gr imma

treinreizen hoef je niet vantevoren te boeken (tenzij je op een thaise feestdag reist), en ik zou zeker niet via greenwood boeken.
Ik heb zelf onlangs bij hen geinformeerd naar prijzen maar is aanzienlijk duurder dan zelf terplekke boeken.

grt.

Kaartjes voor de nachttrein zou ik zeker enkele dagen van te voren boeken. Helemaal rondom feestdagen.

Hoe eerder je tickets boekt hoe meer kans je hebt dat je de goedkope seats hebt. Maatschappijen hanteren niet alleen verschillende klassen zoals toristen en business, maar ook binnne die klassen zijn verschillende prijsklassen. Zoveel procent van de stoelen krijgt de ticket voor die prijs, zoveel procent voor een iets hogere prijs en zoveel voor een weer iets hogere prijs. Zo kan je dus naast een persoon zitten die beduidend meer heeft betaald voor de zelfde reis.

Wat hotels betreft kun je door van te voren te bellen of via een reisbureau te boeken de kamers vaak goedkoper krijgen dan wanneer je gewoon binnenloopt en om een kamer vraagt.

Wat hotels betreft kun je door van te voren te bellen of via een reisbureau te boeken de kamers vaak goedkoper krijgen dan wanneer je gewoon binnenloopt en om een kamer vraagt.

Ja klopt, met name de internetboekinsgsites zoals Sawasdee zijn goedkoper dan de hotels zelf. Echter als het gaat om hostels (guesthouses): regel deze ter plekke.

als je weet welke dagen je wil vliegen zou ik nog niet van te voren boeken al is het meestal goedkoper dan ter platse regelen ook nu het minder druk is met toeristen maar het geeft je wel een vaster schema omdat je dan wel deze dagen moet vliegen als een tientje op een ticket niet uitmaakt lekker de dag voor vertrek boeken is bijna altijd plaats en geeft veel meer vrijheid en dat is toch een van de fijnste gevoelens van backpacken ik verblijf zelf altijd in guesthouses wel met eigen badkamer (warmwater) en airco en betaal meestal zo rond de 600 bath per nacht gewoon even rond vragen bij wat guesthouses en je weet wel waar je wil slapen vaak loop ik even verder weg vanaf het centrum/strand maar ook weer niet te ver hihi scheelt toch meestal weer z’n 100 tot 200 bath per nacht als je z’n 4 a 500 meter verder kijkt

groet dirk

2 nachten in Bkk, jammer Moontje , je weet niet wat je mist.
Z.s.m. na aankomst op 31 okt. naar Chiang Mai om daar het Loy Krathong-festival te vieren.

Optocht, modeshows, Thaibokswedstrijden, en 's avonds duizenden lampionnen in de lucht, vuurwerk en een uitgelaten sfeer.
Paartjes laten samen met hun beider rechterhand een soort bootjes los in de rivier, en ze laten ook samen de lampionnen op, dit alles om geluk af te dwingen. Het festival duurt drie dagen, google er maar eens naar.
31 okt-1 en 2 november dus.

Je kunt het ook in BKK vieren, echter daar is het minder sfeervol, en je moet de plekken weten, als je het toch in BKK viert, zorg dan dat je in de buurt van de Chao Praya rivier bent.

hey mensen
bedankt voor all jullie reactie. we hebben een vliegticket gekocht van 22euro p.p van bangkok naar suri thani.

we zitten nu aan een data vast maar dat geeft ook richtlijn aan onze vakanite. als veranderen we echt van gedachten ja dat is het zonde van 22 euro. hier in nederland kan je een paar biertjes van drinken

we gaan onze treinkaart ter plekke kopen. een of twee dagen van te voren. is dat handiger via een reisburo daar of gewoon zelf. spreken de mensen die kaartjes verkopen goed engels.

we kunnen niet wachten hahahah

dit wordt onze eertse keer thailand!

treinkaartjes kopen in thailand doe ik het liefst via een reisburo aangezien er op het station meestal slecht of geen engels word gesproken en het er nogal hectisch aan toe kan gaan ook zou ik als ik kaartjes had er voor zorgen dat ik ruim op tijd op het station was om de zelfde reden het is meestal niet echt duidelijk welke trein je moet hebben en dus heb je wel wat tijd nodig voor het boeken van een ticket kan je bijvoorbeeld bij greewood travel terecht maar natuurlijk ook bij vele andere buro’tjes

groet uit een zonnig en heerlijk warm Ao Nang Beach

Geniet er maar van Dirk ! Je hebt het vast beter dan ik hier op kantoor :frowning:

Ik heb dit juist andersom meegemaakt…voor farang werden er lagere prijzen gerekend dan voor Thai.

Hi,

Ik ben niet van plan veel vast te leggen omdat ik alles beetje open wil houden maar heb wel een vraag over het volgende.

Ik land 1 sept in Bangkok, en wil daarna meteen door richting Koh phangan ivm met de full moon op de 4e. Ik wil De 2e eigenlijk met de trein ( heb de 3e in Surat Thani afgesproken met iemand die vanaf KL komt) , wat betekend dat ik maar 1 dag van te voren een treinkaartje kan kopen… Is dat wel op tijd? en is het met de full moon niet sneller vol aangezien er dan opeens meer mensen die kant op gaan? IS het in dit geval toch niet verstandig van te voren vast te boeken?

alvast bedankt!

In September: geen probleem, gewoon een dag van te voren regelen.

top, bedankt!

Een vraag: als wij de nachttrein zouden nemen van Chiang Mai naar BKK met aankomst tijd 5.15 uur of 5.50 uur in BKK (Don Mueang), is het dan haalbaar om een binnenlandse vlucht van 8.35 uur te halen.

Weet iemand hoe vaak er per dag een trein gaat van Ayutthaya naar BKK (Don Mueang Airport). Is het makkelijk om van het treinstation op Don Mueang naar de incheckbalie te komen. Hoeveel tijd kost ons dit?
We verblijven in Ayutthaya en willen vliegen naar Chiang Mai. Nachttrein zit helaas al vol.

Bedankt voor jullie reactie.

Ik zou dat niet gokken, maar met de trein altijd een nacht in Bangkok plannen. Vertragingen van 12+ uur komen regelmatig voor.