Hotel vlak bij luchthaven Ho Chi Minh

Weet iemand een hotel wat kort bij de luchthaven ligt. Ik kom er niet goed uit. We vliegen nl. terug ui Hanoi naar HCM en gaan de volgende morgen vroeg weer door naar Kuala LUmpur voor de terugreis. Nu lijkt het me handig om dicht bij de luchthaven te zitten.
Bedankt alvast.

gr. Elma

Hoi Elma,

Ik heb even voor je in de LP gekeken, maar vind daar alleen maar wat luxere en erg dure hotels vlakbij het vliegveld. Het ‘Omni Hotel’ (www.omnisiagonhotel.com) en ‘Novotel Garden Plaza’ (gpnovotel@saigonnet.vn). Dan zit je in het Tan Binh District.

District 10 en en het Phu Nhuan District zitten ook wat dichterbij het vliegveld dan het centrum en het backpackers gedeelte. Helaas staan in de LP geen hotels in deze gedeelten van HCMC vermeld. Aan de andere kant is een taxi niet zo heel duur in Vietnam en als je voldoende tijd uittrekt voor de reis van je hotel in het centrum of backpackers gedeelte naar het vliegveld, is dit ook nog een optie. Vietnamezen zijn over het algemeen vroeg in de weer. Ik weet niet precies hoe vroeg jullie gaan vliegen, maar wellicht is er wat met het hotel te regelen.

Misschien hebben medeforummers nog een tip voor je?

Groetjes, Anne

Hoi,

Ik ben nu in Saigon en heb geen idee welk hotel je moet boeken, maar ik weet wel dat de airport aan de stad grenst.
Ik weet niet waar je qua prijs aan zit te denken… Maar check gewoon booking.com oid even, daar staat meestal aangegeven hoever het waar vandaan is.

Wil je wat goedkoper slapen maar toch prima, ga dan naar district 1. Het is zo’n 20min vanaf t station (ligt er helemaal hoe druk het is want het is DRUK in deze stad) Daar is de backpackarea zoals Anne al zei. Ik vind het perfect hier. Zoals ik net al zei is het altijd druk, en bij het hotel/hostel kun je vragen of ze een taxi voor je bellen. En dat kost dan weer erg weinig, 110000 VND ongeveer.
Je hoeft hier zelfs niet te reserveren van te voren aangezien het hier stikt van de hotels, maar een aanrader: ngoc thao guesthouse,241/4 Pham Ngu Lao. Rond de 15dollar per nacht, AC, TV, free Wifi en schoon.

Succes!

Het is dus duidelijk dat de afstand vliegveld - centrum niet super lang is. Dat is soms wel anders. Dan gaan we daar gewoon zitten.
Bedankt.

gr. Elma

Hallo Geschiere,

De afstanden zijn zijn inderdaad niet groot en de prijs is ook zeer acceptabel.
Maar reken voor een ritje naar het vliegveld vanaf het backpackers district op 45 minuten.
Wanner je de pech hebt om in het spitsuur terecht te komen reken dan op zeker 1 a 1.5 uur.

gr
Ton.