Op 3 augustus landen we om 19:10 op Ho Chi Minh en willen vervolgens door vliegen naar Hanoi. Nu is onze vraag of dit handig is dezelfde dag te doen nog of overnachten in HCM en vervolgens de volgende dag door te vliegen. Wanneer we de volgende ochtend vroeg door vliegen naar Hanoi, zijn er in de buurt van het vliegvveld goede, goedkope guesthouses en welke zouden jullie adviseren?
Ik zou niet doorvliegen.
Ik denk aan het volgende.
je land om 19:10.
Naar douane en afwikkeling en bagage, dan is het 20:15
Naar de domestic vertrekhal en inchecken en wachten en vertrek is dan 22:00 uur ( meest gunstige geval )
dan 1.5 uur vliegen is dan aankomst 23:30, naar bagage en opppakken 00:00 uur.
Naar je transfer en naar hotel, aankomst 01:00 uur; mag er niets misgaan.
Of je moet een ticket geboekt hebben naar Hanoi waarbij je in transit blijft, maar zo te lezen heb je dat niet niet.
Maar in de zeer direkte omgeving van het vliegveld heb je vele hotels.
Ben wel benieuwd wat jij verstaat onder “in de buurt”, want dan wordt de keuze wat groter misschien.
Ik heb geen ervaring met een hotel in de nabije omgeving overnachten, dus hoop dat andere mensen je verder kunnen helpen?
Ja dit dacht ik zelf ook… Nu twijfelen we of we de volgende ochtend vroeg vliegen of de volgende dag in de avind/einde van de middag… We kunnen de eerste dag Vietnam dus besteden in hanoi of vast HCM bekijken, wat we eigenlijk aan het einde van de reis hebben gepland…
Wat kost het om naar het centrum van HCM te reizen?
Zijn er anderen die ervaringen hebben met een zelfde soort situatie? Beter een hotel boeken rondom het vliegveld? Of toch de stad in gaan en daar overnachten en de volgende dag weer terug naar het vliegveld?
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik ga wel ongeveer hetzelfde doen. Ik land ook om 19:10 op HCMC en vlieg de volgende dag door naar Da Nang, ik heb al gezien dat het vliegveld behoorlijk dicht bij District 1 ligt
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik ga wel ongeveer hetzelfde doen. Ik land ook om 19:10 op HCMC en vlieg de volgende dag door naar Da Nang, ik heb al gezien dat het vliegveld behoorlijk dicht bij District 1 ligt, dus ga lekker daar een hotel zoeken