Overstappen vliegtuig naar Hanoi

Hallo

We willen deze zomer naar Vietnam, onze eerste grote reis met backpacks en al.
De tickets hebben we een tijdje terug al geboekt met Aeroflot AM-HCMC.
Na heel veel berichten hier op het forum te hebben gelezen, hebben we besloten om in Hanoi te beginnen en zo naar het zuiden te reizen.

Onze vraag aan jullie: wat is slim om te doen, we zouden rond 11 uur 's ochtends aankomen in HCMC en we zitten te twijfelen of het niet te riskant is om meteen een nieuwe vlucht richting Hanoi te boeken (met vietnamairlines). Is het slim om een vliegticket te boeken die vrij dicht aansluit op de vorige vlucht en daarmee riskeren dat we vertraging oplopen en onze aansluiting missen, of is het beter om het zekere voor het onzekere te nemen en het ticket de volgende dag te boeken.

Groetjes Naomi

Hallo Naomi,

Ik zou op de dag van aankomst ook dan meteen doorreizen naar Hanoi.
Dit scheelt je in ieder geval 2x een transfer naar een hotel in Saigon.

Wanneer je om 11 uur am. land zou ik minimaal 3 uur later de vlucht naar Hanoi reserveren.

Reken voor douane en bagage op 1 uur max. en dan naar de domestic departure lopen op 15 minuten, inchecken 10 minuten ( moet 1 uur voor de vlucht vertrekt ).

gr.
Ton.

1 like

Ik zou ook in een keer doorvliegen naar Hanoi, maar dan liever 5 uurtjes nemen als je de keuze hebt. Niets zo erg om je 11 uur lang in het vliegtuig te lopen stressen omdat je een aansluiting moet halen.

Hoi,
dank jullie wel!
We hebben inderdaad 5 uur later de vlucht geboekt, gewoon voor alle zekerheid :wink: