hotel in Penang gezocht en waar?

Hallo,

Kan iemand mij vertellen die meer bekend is in Penang wat nou de beste plek is om te verblijven?
We zoeken een hotel met luxe met internet en een zwembad heeft iemand tips waar en welk hotel aan te raden is?

Wij zijn daar ook omdat we een visum gaan regelen daar voor Indonesie dus ook makkelijk is om weg te komen.
Weet iemand hoe het daar met taxi’s is geregeld?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik kom er met zo veel hotels en plekken niet meer uit.

gr van Moira

Beste Moira,

Het beste Hotel op Penang is
Parkroyal Penang

aan Batu Ferringhi Beach

Greetz, Franky

Is daar makkelijk weg te komen en zijn er restaurants in de buurt?
Hebben ze een shuttleservice naar het centrum van Penang?

gr van Moira

Vervolg,

De taxi’s staan klaar bij aankomst op de luchthaven. Vanuit bijna alle hotels rijden taxi’s aan en af. Je kunt bij de receptie een taxi regelen en dat duurt nooit langer dan 15 minuten. De taxi’s zijn relatief goedkoop, maar spreek van te voren een bedrag af.

Het Hotel Parkroyal ligt ongeveer 10 KM van Georgetown midden.

Vervolg 2,

Het Batu Ferringhi Beach is de beste badplaats van Penang, restaurantjes genoeg en het hotel zelf heeft er al 5.
Er rijden inderdaad ook busjes naar de stad. De tijden van vertrek staan aangegeven in de lobby van het Hotel.

Greetz Frank.

TIP !!! Je junt vanuit Georgetown de ferry nemen naar Langkawi, dit is een highspeedship waar je in 2 uur bent…!!! Super mooi eiland om te gaan snorkelen of te duiken.

Ik denk dat het niets gaat worden om naar Langkawi te gaan dit omdat we vanaf penang met de boot naar Medan Indonesie varen.

Eigenlijk is de enige rede dat we naar Penang gaan voor het visum van Indonesie. We komen namelijk van Koh Tao en dan is het makkelijker om vanaf chumphon de nachttrein te nemen naar butterworth.

gr van Moira

Om eerlijk te zijn vond ik de trip naar Penang niet hetgene is waar ik op had gehoopt, gelukkig maakte het Hotel veel goed omdat daar alles aanwezig is.
Ik kan je ook helaas niet vertellen hoe een visum te regelen op Penang.
Maar veel succes met de trip.

Greetz Franky

Ik weet wel hoe een visum te regelen voor Indonesie dat heb ik al uitgezocht. Ik heb veel gehoord over Penang. Maar ik vind het lastig om een mooi hotel uit te zoeken. Ik heb gekeken bij het Parkroyal en vind het er goed uitzien en de prijs is ook leuk.

Hoe is het ontbijt trouwens hebben ze kaas?

gr van Moira

Ontbijd is zeer uitgebreid, maar ik kan me helaas niet herinneren of ze kaas hebben. 'T is alweer 2 jaar geleden, vandaar?

ga gerust naar penang eiland ik kom er al heel lang veel goeie hotels goed eten Shangri-la"s Rasa Sayang Resort & spa - penang, www.shangri-la.com/rasasayang super de luxe !! 5 a 6****** ook in George town heb je goede hotels het Traders hotel is goed hoor om te verblijfen ben er nu 3 x geweest je zit naast het shoppingcentre in het winkelcentrum is het ook goedkoop eten maar op batu ferringi ook hoor Grand plaza park royal is ook heel goed nu 6x geweest je stapt de lobby uit en je staat tussen de eet tentjes mooi en goed hoor waar het s,avonds druk is is het altyd goed he !!! kijk eens goed rond en maak een keus in de hotels is het ook heel goed he maar wel iets duurder maar dat is normaal , geld wisselen doe je tegen over het golden sands hotel daar schuin tegen over aan de andere kant van de straat als je als je vanaf grand plaza park royal loopt tot aan golden sands hotel oversteken by taxi standplaats kleur taxi rood met geel !! dan zie je een geel gebouw met winkels daar op het hoekje zit een goeie money changer ik kwam al by zijn vader 15jr gelden dus dat zegt wel wat toch !!nu nog steeds ook voor dag tripjes vragen staat vrij toch , oke veel suc6 en fijne vakantie t z t!

groetjes pieter ,

geld wisselen is niet nodig maar bedankt voor je tips.
Wij reizen rond en wij zijn al vaker in Maleisie geweest alleen nog niet in Penang.
Ik wil het liefst wel rustig zitten maar wil er wel makkelijk weer weg kunnen komen.

Het liefst dus niet in het centrum mij te druk.

gr van Moira

ik kom ook veel op Sabah Kota kinabalu het Shangri-la,s Rasa ria resort is heel mooi en heel goed lekker rustig www.shangri-la.com/rasaria of www.shangri-la.com/tanjungaru 5 ***** is beetje drukker <<< maar ook goed hoor . fijne vakantie.

groetjes pieter

ken iemand het golden sand resort? is ook van shangrli-la.

gr van Moira

ja ja ik ken het heel heel goed ben er zelf 9 x geweest is ook van de Shangri-la,s groep en Rasa Sayang Resort ook dus kijk maar golden sands is iets goedkoper en de bus naar george town stopt voor de deur heel goedkoop het winkel centrum heet komtar heel groot kan je ook lekker eten kijk eens op www.shangri-la.com doei doei nogmaals pieter ben vaste klant ben een lid van de Golden Circle , club alleen voor vaste bezoekers

oke bedankt je schrijft dat je er 9 keer bent geweest is het in goeie staat?
Ik las op een andere site dat ze een pendelbus hebben klopt dat?
Is het internet gratis? Want wij hebben wel internet nodig voor mijn man zijn werk.
Hoe is het ontbijt?

Aangezien je zo vaak in Penang bent geweest weet jij een goed ziekenhuis ik moet mijn ogen laten checken heb een virus in mijn ogen.

ja ja pendelbus is er gaat naar het Trader hotel george town stopt voor de deur info over reis tijden kan in hotel vragen voor de heen en terug reis naar je hotel boeken by de Bell boy in de lobby zieken huis weet ik niet maar in de hotels is wel dokter aan wezig spreekuur vraag aan de receptie in het golden sands of Rasa sayang hotel resort dit resort is wel lekker rustig!!! golden sands is wel meer voor ouder met kinderen gillende ha ha ha kids , Rasa sayang is erg luxe maar weel mooi en lekker rustig vraag naar Miss Veronica doe ze effe de groetjes van mijn veel dank van Mr pieter ik kan ze van Grand plaza park royal zij is heel vriendelijk en hulpzaam suc6 groetje pieter

in de hotels is internet high speed in de luxe !! ontbijt is zeer goed tot zeer goed in penang heb je 3 ziekenhuizen het general hospital en nog 2 maar vraag er naar in de hotels zijn allemaal in Georgetown taxi,s zijn goed hoor wel effe vragen naar de prijs van af goldens sands naar komtar het shoppingscentre iets van 35 a 40 M ringgit enkele rit,

Hoi Moira,
Er is ook een ziekenhuis naast de indonesische ambassade. En… er zijn een hoop priveklinieken. Het Eastern en Oriental hotel in Georgetown is ook een aanrader voor je. Ligt redelijk rustig en toch overal dichtbij. Je kunt trouwens ook vliegen met Air Asia vanaf Penang naar Medan. Je visum kun je ook on arrival kopen.
groetjes Marjolein

Ja ik heb gezien dat je kunt vliegen moet even kijken wat goedkoper is. Visum on arrival heeft geen zin omdat we dus 6 weken willen. We vliegen op 12 december naar Sydney vanaf Bali dat vliegticket heb ik al is dus mijn bewijs dat we het land weer op tijd uit zijn.

gr van Moira

Weet niet wanneer je naar Medan gaat? Boot is inmiddels geloof ik RM 80 p.p.
Zijn niet echt moeilijk hoor bij de indonesische ambassade (wel pasfotos meenemen en copie van tickets maar dat weet je waarschijnlijk wel