Leuke, schone (kleinschalige) hotels gezocht in Penang & Langkawi

Hallo allemaal,

Wij vertrekken 26 oktober a.s. naar Kuala Lumpur en vliegen meteen door naar Langkawi. Dinsdag 3 november vertrekken we voor 11 dagen naar Penang en de laatste 6 zes zitten we in Kuala Lumpur.

In Kuala Lumpur hebben we al een hotel (Impiana KLCC) maar we zijn nog op zoek naar een accomodatie voor Langkawi en Penang.

1. Is het aan te bevelen om in Kuah te verblijven? Zagen daar nl een leuk appartement voor 250,00 e per week (nederlandse eigenaren) maar goed, het ligt niet aan het strand.

2. Kan je in Langkawi / Penang op de bonnefooi een hotel vinden tegen fatsoenlijke prijzen of ben je dan duurder uit?

Wie kan ons wat tips geven over hotels? Heb al zoveel sites bekeken en (oa Zoover) dat ik er af en toe moe van word. We willen een goed hotel, vooral schoon. En graag tegen een schappelijke prijs.

Bijvoorbaat dank voor de moeite! :dag:

Hoi,

Mijn ervaring is dat er in Langkawi genoeg hotels zijn, en relatief nog wel te betalen ( rond de 20 a 25 euro), in het iets duurdere segment is er nog meer te vinden.( het is laagzeisoen dus er is veel vrij, en er valt te onderhandelen over de prijs). Pantai Cenang is het meest toeristisch, met restaurants , winkeltjes en een kroeg. Ook hier zijn genoeg hotels. Wel handig om te weten dat het strand hier erg slecht is ( weggeslagen, zijn ze nu wel mee bezig maar nodigt nog niet uit om lekker te gaan zonnen).
Wat betreft Kuah, dat is een leuk plaastje maar houdt niet over aan gezelligheid. Een goed hotel is Bayview, en heeft een zwembad… maar je kunt jezelf afvragen of je Kuah gewoon een keer wilt zien, of dat je er ook wilt verblijven?? .
Over Penang, dat weet ik niet, ik ga daar volgende week naar toe en moet het nog even bekijken. Wat ik weet van een aantal jaren geleden is dat bij Ferrengi genoeg hotels waren.
In Kl is het altijd gezellig in Chinatown, maar Bukit Bintang is ook een heel leuk gebied om te verblijven, ook daar zijn genoeg hotels.

groet Loes

Hallo Loes,

Thanks voor je reactie Dus eigenlijk kunnen we op de bonnefooi richting Langkawi. Is dat wat je bedoelt? Heb wel wat hotels op het oog maar als ik je reactie lees, kan je dus beter daar heen en gaan onderhandelen. De prijzen die ik lees komen niet overeen met jouw prijzen. Voor een kamer (2 pers. incl. ontbijt) zie ik bedragen van gemiddeld 75,00 tot 85,00 per nacht.

Weet jij of Rebak Island resort wat is? Lijkt me nl erg idylisch en mooi. Volgens de reviews gaan de boten niet vaak genoeg naar Langkawi en dat is dan wel jammer.

Ik hoor graag nog van je (over Langkawi en Penang). :thumbsup:

Bijvoorbaat dank!

Groetjes,

hoi hoi,

De afgelopen maanden heb ik in ongeveer40 hotels gezeten, en die hadden allemaal mooie prijzen op hun site, maar in het echt blijft daar weinig van over. de prijs gaat meestal naar beneden. De andere kant is dat, wanneer een hotel 4 of 5 sterren heeft (!) ze dan nog steeds vaak te hoge prijzen hanteren. Het is dan aan jou om daar te verblijven.
ik heb volgens mij 4 x een hotel van te voren geboekt, en de rest op de bonnefooi.

Wat betreft jou vraag over rebak, het ziet er fantasctisch uit, zit alleen niet in mijn budget… haha
Ik heb tripadvisor bekeken en daar staan de reviews op… Misschien leuk voor een paar dagen om mee te maken en dan weer naar het vasteland, waar net iets meer te doen is?.
Als het gaat om excursies, neem je rijbewijs mee + internationaal, en huur een scooter. Het eiland is vrij rustig dus makkelijk te berijden. Daarnaast zijn er veel verschillende excursies te doen zoals, eilandhopping, snorkelen, Geopark, duiken enz. En bij slecht weer ( regenzeisoen) ga je gewoon naar Waterworld.

Groet Loes

Op Penang hebben wij gezeten in Hutton Lodge (zit op Jalan Hutton) wat erg netjes en schoon is en niet duur.
Op Langkawi hebben we gezeten eerst in Malibest beach resort maar dat vonden wij wat tegen vallen en toen zijn we verhuisd naar AB Motel wat niet duur is en erg schoon je zit vlak bij het strand (de kamers waren zer ruim en er stonden twee tweepersoons bedden).

Wij hebben op Penang in het Cathay Hotel gezeten, dat was prima. Wij wilden ook in de Hutton Lodge, zoals hierboven, maar het was helaas al vol. We zijn ook langs Old Penang Guesthouse gegaan, ook al vol. Bij ons was het dus de derde keer pas raak, wat best wel vervelend is, om zo rond te rijden. Dus misschien dat boeken toch wel handig is, vooral als je een populaire accommodatie zoals de Hutton Lodge wilt.

Ik heb op Langkawi wel aan Pantai Cenang gezeten, maar in een luxe resort (Meritus Pelangi, echte aanrader, Casa del Mar, wat daarnaast ligt zag er helemaal geweldig uit). Dan lig je lekker op een bedje en ga je toch niet in het zand liggen, maar ik zou daar niet in een hotel gaan zitten dat niet aan het strand ligt.

Wij zijn op de bonnefooi ernaar toe gegaan en ze hadden bij ons nog keuze uit diverse kamers.

okay! ik moet er ook bij zeggen dat ze nog wel een kamer met gedeelde badkamer hadden, maar dat was voor ons geen optie. was ik eigenlijk glad vergeten!
Het was ook stom van ons om er op de bonnefooi heen te gaan, want de man die het ons had aangeraden zei dat toen hij er heen ging het ook vol zat! (daarom kreeg ik de indruk dat het vaak vol zit)

Wij hadden een kamer met eigen badkamer en wc maar moet je eerlijk bekennen dat ik in heel Maleisie nog niet 1 gedeelde badkamer zo schoon heb gezien als in Hutton Lodge.

Hallo allemaal, hartelijk dank voor de tips, adviezen. We hebben er zeker wat aan. Thanks voor het meedenken. Groeten uit 020