penang of langkawi iets voor kind 4 jaar

Hoi hoi,

Wij gaan 17 aug t/m 1 okt naar onze familie op java. In deze periode willen we ook 1 week naar bali en 1 week naar een andere bestemming.

Nu zaten wij te denken aan penang of langkawi maar is dat iets voor kinderen. Onze zoon is 4.

Ik hoor heel graag jullie reactie.

groetjes

Twee jaar geleden was ik met m’n zoontje van toen 6 op beide eilanden. We hebben 3 keer overnacht op Penang en 4 keer op Langkawi. Ik vond juist die combinatie erg fijn.

We zijn van KL naar Penang gevlogen en hebben daar van alles bekeken. Het speelgoedmuseum is leuk en behalve allerlei prachtige tempels is er ook een fantastisch park (gratis) waar je kunt picknicken met een leuke speeltuin voor kinderen en splashpools Penang City Park, George Town. Georgetown is erg leuk om door te wandelen met de oude koloniale gebouwen de vesting, de chinese en de indische wijk en aan het water zit een geweldige openlucht foodcourt. Er is een hop on hop of bus waar je gratis mee rond kunt rijden. Voor het strand kun je beter naar Langkawi. en daarom hebben we de boot genomen naar de overkant. Je kunt ook soms heel voordelig vliegen…

Langkawi is prachtig met fantastische bounty-stranden, maar er is ook een heleboel te beleven in het binnenland. Neem vooral de cabelcar en loop rond in de Cultural Village. Je kunt ook naar het rijstmuseum, waar je een gratis rondleiding krijgt door de padies en ook allerlei kruiden en fruit kunt proeven. Van Langkawi vlieg je dan weer terug naar KL.

Mijn zoon vond het allebei fantastisch! Ik moet daar wel bij vertellen dat hij gewend is om met mij rond te reizen en dat we alleen met handbagage op pad gaan, dus ik heb niets te slepen en hoef ook geen koffers in en uit te checken…
Als jullie toch liever 1 week op dezelfde plek willen blijven, dan zou ik voor Langkawi gaan.

1 like

Nunu,

Dank je wel voor je reactie ! Wij kunnen vanaf jakarta met air asia rechtstreeks naar penang vliegen.

Is het ver van het vliegveld penang naar langkawi te gaan ?

Groetjes Marjan

Vanuit Penang is het een paar uur met de boot naar Langkawi. De boot gaat een paar keer per dag.

Je kan er ook voor kiezen om met de bus te gaan over het schiereiland. Je moet dan wel van het vaste land naar Lankawi met de boot.

1 like

Dat is handig! Ik zie dat je dan of om 8.55 of om 19.40 uur aankomt op Penang. Het vliegtuig vertrekt om 13.15 naar Langkawi en doet er 35 minuten over dus dat zou op dezelfde dag kunnen als je om 8.55 aankomt. De speedboten vertrekken vanuit de haven in Georgestown - Ligt nog een behoorlijk eind van de luchthaven - al om 8.15 en 8.30 en dan ben je minstens 2,5 uur zoet. Dat kan dus alleen als je een nacht op Penang blijft.

Ik denk dat ik met een klein kind voor het vliegtuig zou kiezen. Je kunt namenlijk niet rondlopen op de boot. Iedereen moet seatbelts om want het kan soms een erg ruige tocht zijn met hoge golven.

hoi nunu,

Ik heb nu ook uitgezocht dat ik van bandung eerst naar kuala lumpur kan vliegen en vanuit daar rechtstreeks naar langkawi of penang. Kost wel iets duurder maar ach anders moeten we ook nog eerst 3 uur in de bus naar jakarta en zijn we uiteindelijk langer onderweg. De tijden zijn dan ook gunstiger. De prijsverschil tussen rechtstreeks naar langkawi of penang vliegen is maar 40 euro met z’n drietjes.

Nu lijkt langkawi mij wel wat omdat ik altijd al eens op een bounty strand heb willen rondlopen haha maar is zijn er ook winkeltjes en restaurantjes. Het aquarium lijkt mij wel wat voor mijn zoontje en ook de watervallen op langkawi lijkt mij er mooi.

groetjes Marjan

Marjan, ik denk dat je er goed aan doet de reistijd zoveel mogelijk te beperken. Voor kinderen is het fijn om zoveel mogelijk op onderzoek te kunnen gaan. En dat gaat nou eenmaal niet zo geweldig als je vast moet zitten.

Heel veel plezier gewenst!

Nunu

dank je wel. Ja inderdaad daarom maar lekker vliegen.

heb je nog tips voor hotels op langkawi ?

Wij zaten in het Lanai Hotel. Helemaal aan het einde van Pantai Cenang. Het was een half uurtje lopen naar de winkeltjes en restaurants. Er was een fantastisch zwembad en het ontbijtbuffet was ook heerlijk en het ligt an een fantastisch strand. De kamer was groot en de badkamer niet geweldig maar functioneel, maar je had niet het gevoel dat het personeel blij met de komst van gasten was. We hadden echter ook maar 20 euro per nacht betaald en voor dat geld was het echt pure luxe. Zie net dat het nu wel ruim 60 euro is.

Met een kindje van 4 moet je wel rekenen op een boel taxiritten og misschien overwegen om een auto te huren als je in het Lanai gaat overnachten.

We zijn mensen tegengekomen die in het Geopark Hotel zaten en die daar nog al enthousiast over waren. Dat ligt in de Oriental Village en direct bij de cablecar. Het is misschien een beetje vergane glorie, maar er is een shuttelbusje waarmee je naar het strand van het Mutiara Bureau Bay Hotel gebracht wordt, waar je ook gebruik kan maken van het zwembad. Verder is er op 20 min. loopafstand een haventje met allerlei eetgelegenheden en ook een soort gratis speelexperimentarium voor kinderen.

Kijk ook even op tripadvisor.