Na vele malen in Thailand-Cambodja enz te zijn geweest gekozen om een uitstap van uit Thailand naar Maleisie te maken. 3 dagen Penang vervolgens Langkawi voor 4 dagen. Wie heeft er leuke tips wat we zeker niet moeten overslaan. Tips op elk gebied zijn welkom. Uitgaan, eten, excursies. Al vast bedankt voor moeite van antwoorden.>>>
Hallo,
Als ik heel eerlijk mag zijn sla Penang over is niet heel veel aan en vond er ook niet echt veel te doen. Ik vond Penang een vieze stinkstad met weinig sfeer.
Langkawi is erg mooi maar is echt een plaats om te relaxen wat je zou kunnen doen is een auto daar huren en lekker rondtouren. Verder kun je op snorkeltour naar een eilandje wat dicht bij Langkawi ligt.
Daarentegen vonden wij Penang erg leuk en heel anders als veel andere eilanden. Je moet er niet heen gaan voor de mooiste stranden. Maar qua cultuur en andere dingen is er genoeg te doen.
Wij vonden Penang hill erg leuk om te zien en ook de fruit farm was een leuke en lekkere bezienswaardigheid. Daarnaast is het eten bij de hawkerstalls heel erg leuk om te doen en super lekker.
Daarnaast kun je op Penang ook lekker winkelen in de grote malls. Het is even wat anders en maar net waar je van houdt.
Op malaysiasite.nl kun je over beide eilanden heel veel informatie vinden.
LKawi is vooral weer strand-als je tijd in Thaild daar ook vol mee zit-zou ik (maar ja-ik ben totaal geen beachmens) de tijd inkorten. pak dan liever wat unieks Malaysia mee; de Cameron Highlands (vasteland-zo’n 4 uur per bus zuidwaarts vanaf Peanng of beter de vaste wal=Buttrworth, met wat koelte, hill-station atmosfeer en teeplantages. Dat hebben ze in Thaild niet.
Penang is allebei wat de meningen hierboven zeggen. maar het verschilt wel van Thaild, waar zo omgeveer ELK provinciestadje als 13 in dozijn eender eruitziet-toch wat oudere engelse en NEDElRandse gebouwen!-vel Chineser als zelfs dat Chinatown in BKK. Ik was er in 2009 weer eens na lange tussentijd en ze hebben de stad enorm opgeknapt en verfraaid. Eten kan lekker zijn-hoeft niet-maar dat geldt overal, in Thaild net zo hard. Het is wel wat gevarieerder als je meest op Thaise nachtmarketn zal aantreffen.
De stranden van Penang (maar die kan je rustig overslaan) liggen wel 15/20 km vanaf de stad en zijn totaal niet bijzonder-vanwege slmalle, drukke wegen duurt de rit wel 40/50 min. de airport op PNG ligt juist in het zuiden vann het eiland-de beaches noord.
Wij vonden Penang ook niet zo heel veel aan. Langkawi wel! Wij hebben een scooter (wat meer een automatische motor was zo hard ging dat ding) gehuurd daar (bizar goedkoop) en hebben t eiland overgecrossed. Wat je daar niet moet overslaan zijn de seven wells. Natuurlijke bronnen (7 dus) die zo gesleten zijn dat je zo van de een in de ander kunt glijden (soort natuurlijke waterglijbaan), het is trouwens wel een flinke klim naar boven.