Hotel aankomst sanur + overige tips!

Hoi allemaal!

Ik wil ook even gebruik maken van al jullie ervaringen in Bali! In mei ga ik met een vriendin 3,5 week naar Bali en Lombok. Ons vliegtuig land om 00.25 uur. We zouden graag willen weten wat een leuk hotel is om de eerste 2 nachten in Sanur door te brengen. We zoeken een hotel met zwembad om echt even bij te komen met prijzen van rond de 30 euro per kamer/nacht, die tevens een betrouwbare pick-up services hebben.

Mochten jullie nog andere leuke budget accommodaties in Ubud, Lovina, Nusa Lembongan en Gili air weten dan horen wij dat ook heel erg graag!!

Weet iemand tevens of de Rinjani vulkaan goed te beklimmen is? Wij zijn wel echte wandelaars en nemen bergschoenen mee. Is het dan haalbaar?

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes Merel

Wij verbleven in Kembali Lagi Guest House.
Hele mooie kamers, leuk personeel, kleinschalig, … Ik verblijf er de volgende keer zeker opnieuw!

Zelf heb ik de Rinjani nog nooit beklommen. Ik heb wat moeite met hoogtes…

Perama Tours biedt trekkingen aan, hier een voorbeeld: http://www.peramatour.com/40-Lombok-Mnt-Rinjani-2N-3D-via-Senaru.html.

Wat de pickup van het vliegveld betreft: er gaan 24/7 coupontaxi’s. Je volgt de bordjes op het vliegveld, koopt een kaartje en je wordt naar Sanur gebracht. Er zijn vaste prijzen. Ik ben vergeten wat de prijs vorig jaar was, ergens tussen de 70.000 - 100.000. Voor deze taxi’s hoef je minder ver te lopen dan wanneer je een pickup vanuit je hotel neemt. Vaak zijn ze goedkoper.

Bedankt Moonbeam! Dat ziet er inderdaad uit als een heel mooi hotel, maar is helaas iets te prijzig voor ons.
Heeft iemand anders nog goede suggesties voor een goedkoper hotel? Is little pond bali een aanrader en ligt dit in het gezellige deel van Sanur? Jenny heb jij wellicht nog tips?

De prijzen zijn flink gestegen dit jaar , met name ook in Sanur
Ik ondervind het nu zelf.

Ik vind de prijzen al een paar jaar tegenvallen op Bali. Toen ik er woonde (2006) was een bepaald hotel nog 125.000 rp, dat kost nu ongeveer 350.000 - 400.000 rp. Dat is gewoon 3 keer zoveel in nog geen 10 jaar!

Misschien is Jambu Inn interessant voor jullie, ik heb er al menige keren gelogeerd, ben er erg over tevreden, ligt vlakbij het strand, schoon, heeft ook een (klein) zwembad. Voor 30 euro heb je een kamer.