Ik zal in Februari een weekje in tokyo vertoeven en zoek dan een leuk backpackers hostel, goedkoop en goed gelegen. Het liefst waar ik veel andere backpackers kan ontmoeten.
Ik heb heel wat reviews gelezen maar het zijn hele wisselende reacties. Nu had ik 2 leuke hostels gevonden
ACE Inn; in de buurt van Shinjuku
KHAOSAN orginial; Asakusa
Ze zitten een flink deel uitelkaar. Heeft er iemand tips welke kant van tokyo of welk hostel beter is/ of aanraden voor andere hostels?
Ik ben van plan de bekendste wijken te bekijken en een dagje nikko te doen.
Verder vroeg ik me af of ik aangezien ik elke dag wel met de metro ga een soort weekpas kan kopen of beter een soort dagkaartjes?
Als ge nou de laatste metro mist kan je dan veilig een beetje rondlopen de hele nacht/in bars rondhangen/in 24hour internetcafes dwalen?
Ik las ook dat de alcohol leeftijd voor kopen en drinken 20 is. Wordt dit heel streng gecontroleerd? Ik ben dan 18 en zie er ook niet echt veel ouder uit maar kom ik dan wel een cafe/bar in en alleen geen clubs of zit dat er helemaal niet in?
Als iemand maar een vraag kan beantwoorden helpt dat al, schroom niet als u nog tips heeft!
Alvast bedankt, Groeten Lau.
We hebben geen ervaring met hostels, maar qua ligging zou ik voor Khaosan Original gaan. Ligt wat gezelliger bij de rivier terwijl Ace-inn tussen 3 drukke (snel)wegengekelmd ligt. Omdat je toch alles met het prima geregelde OV gaat doen in Tokyo, maakt het verder niet zoveel uit waar je in Tokyo slaapt. Wij gebruikten altijd de Yamanote lijn om in Tokyo te reizen die bovengronds langs alle belangrijke wijken loopt omdat je dan meer van de stad ziet dan onder de grond in een metro.
Verder is Japan en ook Tokyo (vergeleken met andere landen/steden) veilig. Zelfs 's nachts. Maar de laatste metro mis je eigenlijk nooit. Tokyo leeft dag en nacht en er bestaat amper een laatste metro.
Verder ben in (ver) boven de 20 dus heb nooit last van alcoholgrenzen. Een lekker wijntje of (prima) Japans biertje kan er wel in, maar Ik vind het wel zonde om dronken door Tokyo te lopen….
Tips zijn er verder honderden, maar de belangrijkste is: gaan!
De metro’s van Tokyo stoppen wel degelijk in de nacht. Nog voor 1 uur snachts zijn alle stations dicht en stoppen de treinen. De enige manier om dan nog terug in je hostel te komen is door een taxi te nemen, wat in Tokyo vrij duur is. Wat te doen? Wat alle Tokyoites doen! Doorfeesten tot een uur of 6 en dan de vroege trein terug nemen.
Internetcafes zijn 24 uur per dag open en hebben speciale nachttarieven voor mensen die daar de nacht willen doorbrengen. Als je tussen 1 en 6 daar wilt blijven kost je dat zo’n 1000 yen. Niet echt duur.
Als je wat gaat drinken zullen de Japanners waarschijnlijk niet zien dat je 18 bent. Je kunt waarschijnlijk gewoon drank krijgen. Politie laat je doorgaans met rust. Tokyo is waarschijnlijk de veiligste stad ter wereld en de kans dat je daar iets overkomt is minimaal tot onmogelijk.
Je zou ook voor een capsule hotel kunnen gaan.
Lijkt me ook leuk voor een keer.
En Tokyo is idd erg veilig.
Ik liep er ook vaak genoeg 's nachts in mn uppie rond.
Ben zelfs de 2de weg mijn portemonnee verloren in een sushi-bar,een dag later keerde ik terug en ze hadden mijn portemonnee met al het inhoud erin netjes in een kluisje bewaard.
Sorry, ben blijkbaar iets te enthousiast geweest met antwoorden. Dat komt zo. Afgelopen juli wilden we in Tokyo naar de vismarkt. Die begint ‘s ochtends om 5:30 uur. Om 4:00 uur van het hotel naar Ueno station gelopen en, vonden wij, veel mensen op straat. Ook diverse winkels “gewoon” open. Van Ueno met de Yamanote lijn naar Shimbashi Station om 4:30 vertrokken. De trein zat ¾ vol. Om half vijf! Daarom, Tokyo leeft dag en nacht. Maar toch iets minder dan ik dacht….