vorig jaar heb ik 3 maanden door nieuw zeeland gereisd met een hop on hop off bus… dit is me erg goed bevallen!!
ben nu bezig met het uitzoeken van een nieuwe reis en zit te denken aan zuid afrika. heb op internet gezien dat ze hier ook van die bussen hebben genaamd baz bus. heeft iemand hier ervaring mee of kent iemand andere goede maatschappijen?
Inderdaad wat Annemieke zegt: gebruik hier in Zuid-Afrika alleen de BazBus! Betrouwbare organisatie, goed materieel en ze halen je op bij je hostel en zetten je bij een ander hostel weer af. En dus niet op een wazig busstation ergens in the middle of nowhere. En dat veiligheidsaspect is hier in Zuid-Afrika (helaas) wel iets waar je rekening mee moet houden. Verder is het ook gewoonweg supergezellig want je ontmoet veel internationale backpackers en kunt vaak (delen van) je route met anderen optrekken c.q. tips uitwisselen.
Ga zelf in Z-A vrijwilligerswerk doen, en hoor van andere vrijwilligers die daarna zijn gaan reizen dat de Bazbus een erg leuke en makkelijke manier is om Z-A te doorkruisen.
Met welke hop on/hop off heb je in Nieuw-Zeeland gereisd? (daar ga ik nl ook naartoe, en daar ga ik wél met de hop on/off bus)