Hop-on hop-off bus pass - Maya route

Hallo allemaal,

Begin februari vertrek ik naar Guatemala. Vanuit Antigua wil ik een rondreis gaan maken door Guatemala, Belize & Mexico. Mijn hoofddoel van de rondreis is om de maya-tempels te bezoeken, dus ik wil voor de Maya route gaan. Ik zit te denken om een hop-on hop-off bus pass te regelen . Op internet kwam ik o.a. de aanbieder Bamba Experience tegen. Heeft iemand hier ervaringen mee of misschien nog leuke/handige tips voor de maya-route?

Alvast bedankt voor de info!:chin:

Groeten,
Willem Jan

Hoi Willem Jan,

dat de Bamba Bus het Mexicaanse deel van de Maya Route doet is nieuw voor mij. Normaal gesproken kan je met ADO/Ticketbus goed uit te voeten en hebben i.i.g. een zeer verspreid netwerk.

Ik zou het gewoon op de boven genoemde bussen houden van ADO, want dan kun je onderweg nog gemakkelijk je route omgooien als dat gewenst is.

Dank voor je reactie Robert!

Ik ga er over denken wat te doen. Kun je bij ADO ook buskaarten kopen voor een route of elke rit nieuwe kaartjes? En weet je of je deze van te voren moet boeken? Heb jij wel ervaring met Bamba in de andere landen op de Maya route?

Groet,
Willem Jan

Hoi Willem Jan,

een kennis van me heeft met de Bamba Bus vanuit Mexico naar Panama gereisd. Dat is volgens mij ook lang de route, met wat vertakkingen, die ze aanboden vanuit zuid west Mexico. Is wel handig als je vooruit zou willen plannen.

Bij ADO/Ticketbus kun je aan de balie op een willekeurig busstation je gewenste tickets kopen. In sommige delen van Mexico heb je meer aanbieders/busmaatschappijen naast mekaar op het busstation. In sommige steden hebben ze ook kleine kantoortjes in bv het centrum, dus tickets kopen is heel makkelijk.

Succes!

Ik vroeg me af hoe het zit met prijzen. Die Bamba lijkt mij best een uitkomst, want je boekt bij hen zeg maar een bepaalde route, maar je kunt de afzonderlijke onderdelen bereizen op het moment dat jij het wilt. Dan stuur je ze een mail of bel je ze op en dan regelen ze het meteen voor je. Alleen voor mijn gevoel was het vrij duur, 330 euro voor het traject Mexico-City - Cancun. Het kan zijn dat mijn standaards helemaal verkeerd liggen, maar ik vroeg me af of iemand weet wat je normaal gesproken, op eigen houtje dus, voor een dergelijk traject zou betalen. Bij die ticketshop/ada zag ik op de site hele hoge prijzen. Weet niet of die kloppen, maar wat is een beetje een reeel bedrag om voor busreizen uit te trekken voor dat traject Mexico city - Cancun?
Alvast bedankt!

Hoi Hessiej,

die prijzen zijn in Mexicaanse Peso, dus de normale ADO bus kost 1372 Peso = ongeveer 82 euro :zon02:

Denk er ook aan dat je een gehele dag onderweg bent.

1 like

Beste Robert,

Bedankt voor je reactie. Dat is wel een handige nuancering inderdaad:P. Maar dat is dus 82 euro voor welke afstand? Mexico City-Cancun of Mexico City-Oaxaca?

Alvast bedankt!

Gr. Hester

Hoi Hester,

die 82 euro zijn voor Mexico Tapo - Cancun. Tapo is de busterminal in Mexico City van waaruit alle bussen richting zuiden gaan.

Succes!

1 like

Beste Hessiej,

Ik weet niet of je hop on hop of wilt doen richting Cancun maar als dit niet het geval is kan je ook vliegen voor het zelfde bedrag met Interjet.com.

Is wat fijner dan 25 uur in de bus.

Saludos,

Bastiaan Versloot.

Bedankt voor je tip, maar we willen verschillende plekken over land aandoen, vandaar dat we wel met de bus willen. Dan zal het wel iets duurder dan 82 euro uitvallen, maar dat nemen we voor lief.

Hoi Hessiej!

Als je nog in Nederland bent: ben net terug uit Mexico, prachtig land! Heb uiteindelijk niet voor een buspass gekozen en daar ben ik erg blij om geweest. Het is heel makkelijk tickets kopen in Mexico op de busstations en je bent super flexibel. Daarnaast sprak ik iemand die wel met een buspass was en die was er niet echt over te spreken… Duur(der) en je bent altijd van iemand anders afhankelijk die bustickets voor je koopt.

(Alvast) Veel plezier in Mexico!

1 like