Hallo Allemaal,
Heeft iemand ervaring met de busrondreis van Shoestring “de Mayaroute”?
Groetjes Ron
Hallo Allemaal,
Heeft iemand ervaring met de busrondreis van Shoestring “de Mayaroute”?
Groetjes Ron
ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Ik ook mogelijk dat we in juni willen gaan gr elsa
Hoi Elsa,
Wij hebben de mayaroute in November gedaan.
Het is echt een aanrader.
Wij hadden een volle groep en dus kregen we een eigen bus.
anders moet je de reis met "openbaar vervoer"doen.
Houd er wel rekening mee als je in juni gaat dat je in het regen en orkaanseizoen zit.
Als je vragen hebt over de reis dan hoor ik het wel,
Groetjes Ron
Ik zit er over te denken om deze reis in februari te gaan doen. Hoe is de reis bevallen? Hoe is shoestring als organisatie? Wat zijn aanraders qua excursies? Ga je de hele reis met OV als je een kleine groep hebt? Dit kost toch veel meer tijd?
Hoi Jitske,
Je moet zeker met Shoestring gaan!
We hadden een nederlandse gids die er alles aan deed om alles goed te regelen.
Wij hadden een grote groep en dus een eigen bus, maar als je bijvoorbeeld met 10 man bent moet je met kleine busjes en OV reizen.
Dan ben ben je wel extra tijd kwijt, maar moet je gewoon tijd voor nemen. Het is een hele diverse reis, hoeverder je het land inrijdt, hoe mooier de tempels.
Eigenlijk moet je op zo’n reis zoveel mogelijk excursies doen, maar ik vond de het mooist:
San Cristobal de las Casas - bezoek dorpjes San Juan Chamula en Zinacantan: Hier mogen geen foto’s gemaakt worden en heeft iets mysterieus.Echt heel speciaal om in de kerk te mogen zijn.
Caye Caulker - snorkelen: Wij zijn me een groep roggen en zusterhaaien wezen duiken. Het eiland is klein, maar erg relax. Het heeft een jjamicaanse sfeertjes.
Palenque: Je loopt in de jungle en opeens sta je voor de tempel.
De maya route van Shoestring is echt een aanrader, waar je geen spijt van zult krijgen.
Groetjes Ron
Dankjewel.
Je reist dan dus de gehele reis met OV?
Heeft ook wel iets denk ik.
Voor nu staan er pas 3 mensen op mijn datum in februari dus die 20 gaan we vast niet meer halen, haha.
Pas als ik boek gaat die gegarandeerd vertrekken.
Hoeveel was jij nog ongeveer in totaal kwijt voor eten, excursies etc?
Hoe was dat geregeld met maaltijden?
Dit staat nu op de website -
**Vervoer
** In Mexico wordt gebruik gemaakt van openbaar vervoer. Dit zijn uitstekende lijnbussen met gereserveerde plaatsen. In Guatemala en Honduras, en voor een deel ook in Belize, heb je de beschikking over een goede eigen bus, waardoor gestopt kan worden op mooie plekjes in de natuur. Voor de bootreis over de Río Dulce worden boten afgehuurd en voor het traject Belize City-Caye Caulker-Chetumal maak je gebruik van speedboten. De transfers van en naar het vliegveld zijn inbegrepen.
Dus dan waarschijnlijk alleen in Mexico OV denk ik?
Bij openbaar vervoer verstaan ze een reisbus en niet zo’n kippenbus waar de locals mee reizen.
je gaat dan met een taxi naar een bus station en dan regelt de gids je plaatsen.
Wij gingen elke avond bij een restaurant eten, maar dat is voor jezelf. Het eten is spot goedkoop. voor 10 euro heb je een maaltijd met drinken.
hoeveel we kwijt waren weet ik niet meer.
Ja, dat wist ik maar dit is alleen in Mexico. In de andere landen heb je altijd een eigen bus.
Ach als ik boek dan merk ik het vanzelf wel, zal wel goed geregeld zijn op welke manier je ook reist.