Bambabus

Hallo,

Ik ga in de maand juli voor 4 weken naar Mexico met mijn vriendin. We vliegen heen op Mexico City en terug vanaf Cancun. Nu hebben we gekeken naar hoe we ons daar gaan vervoeren en Kilroy Travel adviseerde ons de Bambabus. Dit kost echter ruim 400 euro dus ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met het zelf regelen van een dergelijke reis per bus. We willen wel graag een aircobus(firstclass volgens mij). Ik hoorde dat het in de zomer zo kan zijn dat die bussen snel volgeboekt zijn maar ik had het idee dat dit een soort verkoopplaatje was. Hopelijk kan iemand ons helpen. Alvast bedankt.

Groetjes,
Jan Willem

Hoi Jan Willem,

ik zou me niet te druk maken over het niet verkrijgen van bustickets. Op de drukke verbindingen gaan tot wel elk half uur eerste klas bussen en de prijzen vallen reuze mee. Voordeel van een Bambabus is dat je wat toeristische stops hebt, maar dat zijn misschien plekjes die je sowieso gaat bekijken.

Kijk voor busprijzen maar eens bijvoorbeeld op www.ticketbus.com.mx

Succes!

Hoi,

Gewoon gaan! Er zijn genoeg busmaatschappijen die rijden en altijd wel een plekje. Keus genoeg dus in maatschappij, verbinding, klasse en dus prijs!
Zo hebben wij het drie jaar geleden ook gedaan. Per plaats/plek bekijken waar we heen wilden en dan op naar het busstation!
Succes en veel plezier!

Hallo,

ik zit ook heel erg te twijfelen of ik zo’n bambabuspas zal nemen of niet. Begin januari 2010 vertrek ik voor 3,5 maand richting Midden-Amerika. Ik vlieg op Mexico City en ga dan eerst 2 weken een talencursus doen in Oaxaca. Daarna heb ik zo’n 10 dagen om van daaruit in Cancun te komen.
Die bambabus doet dan precies de route die ik ongeveer zou volgen plus uitstapjes enzo, maar zo’n pas kost dus wel 300 euro.
Denken jullie dat ik goedkoper uit zou zijn als ik zelf mn vervoer zou regelen? En ben je erg veel tijd kwijt met uitzoeken waar en wanneer een bus vertrekt?

Alvast bedankt voor de reacties!

Annemiek

Hoi Annemiek,

Ik ben zelf inmiddels 2 maanden terug. Ik heb de Bambabus niet gedaan en kan het je ook zeker niet aanbevelen. Het busvervoer is uitstekend geregeld in Mexico. Je kunt met ADO first class bussen voor heel weinig het hele land door. Ik heb tijdens de reis een nederlands stel gesproken die via bambabus reisden. Ze zaten in dezelfde bussen maar betaalde uiteindelijk 3x zoveel. Wij zijn uiteindelijk voor 100 euro door heel Mexico heen geweest. Hebben nooit hoeven wachten op bussen, er was altijd plek zat. Je kunt kaartjes ook vooruit kopen. Zo kochten we vaak kaartjes als we ergens aankwamen voor een paar dagen laten. Kortom je kunt het geld echter beter besteden dan Bamba. Geniet ervan. Oaxaca is echt geniale stad. Je kunt er heel veel in de omgeving doen. Misschien nog een goede tip: Palenque is makkelijk in 1 dag te zien. Je kunt daar een tour doen langs de palenque ruins, aqua azul en misol ha in 1 dag. Het stadje stelt verder echt niet echt iets voor. Veel plezier. ALs je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Bedankt voor je reactie! Ik ben alweer een heel stuk wijzer nu. Alleen als ik nu probeer via de site van ticketmx.com (of zoiets in ieder geval) naar busitckets voor in januari geeft de website aan geen beschikbaarheid te hebben. Zal wel zijn omdat het te lang van te voren is neem ik aan…

De enige reden die ik nu kan bedenken om toch voor de Bambabus te gaan is om medereizigers te ontmoeten die hetzelfde traject afleggen. Ik reis (in principe) in mn eentje. Maar neem aan dat je op de ADO bussen ook veel reizigers tegen komt?

Goed om te weten trouwens dat ik voor Palenque en Agua Azul maar 1 dag hoef uit te trekken, dat scheelt weer tijd… :slight_smile:

Hoi,

Je kunt die tickets inderdaad niet online kopen. Lukte mij destijds ook niet vandaar dat ik ook bamba overwoog. Je komt via Bamba niet meer mensen tegen want het enige dat Bamba doet is bussen voor je regelen, vaak reis je dus met Ado bussen waar je ook gewoon een kaartje voor kunt kopen. Bamba regelt wel alles voor je, dat is wel chill maar het is een kleine moeite om zelf in zo’n rij te gaan staan. Scheelt een hoop geld. Vaak kom je bij van die georganiseerde tours wel andere mensen tegen. Wij hadden vanuit Oaxaca een tour gedaan naar onder ander Huelves de Agua en Mitla en nog een plaatsje. Op dat soort tours en bijvoorbeelde Palenque tour kom je altijd veel mensen tegen. Vaak kun je die plekken zonder zo’n georganiseerde tour echt lastig bezoeken en kost heel veeel meer tijd. Neem trouwens zwemspullen mee naar Huelves de Agua. Je ziet daar wel waarom, je zult me dankbaar zijn.

Groet

Voor bus maatschappijen en hun websites in Mexico kun je even op de volgende website kijken. www.larpman.com Deze website geeft een overzicht van alle bus maatschappijen en hun website als ze die hebben. Verder geeft de website ook een overzicht van lokale vlieg maatschappoijen. Soms kan je erg veel tijd winnen met een lokaal vluchtje dat vaak erg goedkoop kan zijn.

Wouter