Hoogtepunten Indonesie

Beste Paulien.
Ik zou graag in Okt a.s naar Indonesie/Flores willien gaan,hoeveel weken is het aan tebevelen om een goede indruk te krijgen van b.v. Flores,moet ik via Denpasar vliegen?is Okt wel de juiste tijd i.v.m. regen seizoen?
bijvoorbaat mijn dank.
m.vr.gr.
charles

Hoi Charles,

In oktober zit je nog voor het regenseizoen (het hoogtepunt van het regenseizoen is januari-maart).

Om naar Flores te vliegen moet je gewoonlijk inderdaad via Denpasar, of in sommige gevallen via de provinciehoofdstad Kupang.

Het aantal dagen of weken is nogal moeilijk te beantwoorden, denk ik. Wellicht kan je in een week een goede indruk krijgen, maar er zijn genoeg mensen die zullen zeggen dat je zeker drie weken de tijd moet nemen. Ligt er een beetje aan wat je stijl van reizen is, en of je alleen naar Flores wilt of het wil combineren met andere eilanden.

Groeten,

Erwin

Hallo Erwin.
Hartelijk dank .
charles

Hoi Chaleco,
Sorry op een of andere manier had ik je berichtje gemist.

Via Denpasar vliegen inderdaad. Soms maak je een tussenlanding. Hou er rekening mee dat het je een hele dag kan kosten.
Wil je van Flores naar Lombok vliegen, dan gaat dat ook via Denpasar.

Oktober is ok, wij reizen zelf heel vaak zelfs in november-maart en ook dan is het prima te doen. Je kunt het hele jaar door een keer een regenbui krijgen, maar aangezien over de hele wereld een klimaatverandering gaande is, is het steeds slechter te voorspellen.

Het hangt er vanaf wat voor soort reiziger je bent. Zelf zou ik ongeveer 2 weken uittrekken voor Flores en Komodo.
Ons schema ziet er als volgt uit, maar realiseer je dat dan alles al geregeld is (auto, accommodaties, gidsen), dus daar ben je geen tijd mee kwijt. Als je zelf alles regelt, neemt dat meer tijd.

Dag 1: Denpasar - Maumere PS: vaak ben je de hele dag onderweg, het is ook leuk om in Maumere een extra dag aan het strand te plannen.
Dag 2: Maumere - Moni, Lela-Sikka wandeling
Dag 3: Moni - Riung, Kelimutu vulkaan, Lio dorp
Dag 4: Riung, boottrip
Dag 5: Riung - Bajawa, Soa warmwaterbronnen
Dag 6: Bajawa, dagtrip met lokale gids
Dag 7: Bajawa - Ruteng
Dag 8: Ruteng - Labuan Bajo, wandeling Ruteng, lunch&bezoek Eco village
Dag 9: Labuan Bajo - Komodo eilanden boottocht
Dag 10: Komodo eilanden boottocht - Labuan Bajo
Dag 11: Labuan Bajo vertrek PS: Ben je een duiker, ga dan zeker duiken! Vb een manta duik!

Voorbeelden van reizen:
Flores reis
Komodo reis
Combinatie van verschillende Sunda eilanden

Goede reis!

1 like

Ben je dol op lekker eten? Dan kun je in Indonesie je hart ophalen.
Wel zo leuk als je dan meer proeft dan een nasi goreng en een sateetje!
In Nederland kennen wij vooral het Javaanse eten. Wist je dat ieder eiland zo zijn eigen specialiteiten heeft?
Daarom schreven we een Culinaire Reisgids voor de Indonesische keuken. Hiermee weet je wat je kunt bestellen. Eet smakelijk!!

Fietsen in Indonesie?

Op je reislijstje staan inmiddels vast alle belangrijke bezienswaardigheden van Indonesie zoals Borobodur, Bromo, orang-oetans en Komodo varanen. Maar heb je er al eens aan gedacht om een dagje te gaan fietsen in Indonesië? Een perfecte manier om het dagelijks leven op het platteland te zien en in contact te komen met de locals. Maak dus zeker hier ook een dag voor vrij in je reisschema.

Fietstochtjes rondom Ubud op Bali zijn erg populair. Maar ga juist ook eens van de gebaande paden. Niet alleen wij, maar ook Chris Zegers probeerde dit fietstochtje uit (wij regelden zijn reis naar Kalimantan en Sulawesi voor 3 Op Reis). Zie de video in het blog!

We geven je 5 goede redenen om te fietsen in Indonesie!