Honden trainer

Heeft iemand ervaring met het verhuizen naar Australië met als werk hondentrainer? Ik wil namelijk een studie in honden training doen en ik zag dat die (nu) op de Skilled Migration List staat.

Ik weet dat ik voor een permanent visum minimaal 3 jaar werkervaring moet hebben. Maar dat maakt niet uit. Of misschien weet iemand of ik wel met zo’n opleiding makkelijker een eigen bedrijf daar kan oprichten in honden training.

Ik weet eigenlijk niet of je wel een eigen bedrijf daar kunt oprichten en dan een permanent visum te krijgen als je dus geen 3 jaar werk ervaring hebt.

Als iemand hier een antwoord op heeft, graag :slight_smile:

Dan ga je voor een bedrijfsvisa dat kan maar dan heb je flink vermogen nodig. Deze kun je ook vinden op de website van Immigratie Australie.

ja dat dacht ik al. Dan moet ik maar gewoon hopen dat er over 3 jaar, dog trainer nog op de lijst staat LOL

Ja elk jaar word die lijst opnieuw bekeken en kunnen er inderdaad banen vanaf vallen hopen dat ie erop blijft staan inderdaad. Wij vond de procedure in Australie nogal lastig en zijn daarom in Nieuw Zeeland de procedure gaan starten. Wij wonen dus nu ook in Nieuw Zeeland.

gaaf hoor! Maar ik ben nog nooit in Nieuw Zeeland geweest dus ik kan het niet zeggen. Maar Australië dan wel en ik voel me daar echt zo thuis. Maar ik moet het gewoon afwachten.

Wel geweldig hoor dat jullie nu in NZ wonen! :slight_smile:

Ja Ik ben in Australie en Nieuw Zeeland geweest en eerst waren wij ook helemaal weg van Australie tot dat we in Nieuw Zeeland kwamen toen is onze mening totaal veranderd. Wat voor mooi is aan Nieuw Zeeland is de natuur en de ruimte. Wonen hier maar 4.5 miljoen mensen.

ah ja dan kun je wel de vergelijking maken :slight_smile: ik wil echt nog eens graag naar NZ ook… ik kom wel een keertje op bezoek :wink: LOL

En in Australië heb je ook zeker wel ruimte, het gros van de mensen wonen aan de oostkant. NZ heeft minder mensen maar is natuurlijk ook wel kleiner :). Maar misschien moet ik eerst nog eens naar NZ gaan voordat ik beslis dan.

Hallo,

Ja ik weet heel goed hoe Australie eruit ziet heb er 9 maanden doorheen gereisd. Vind Australie ook geweldig maar is anders. Kan Australie niet met Nieuw Zeeland vergelijken kwa uiterlijk van het land. De mensen zijn wel redelijk hetzelfde ik vind Kiwi wel iets minder hard praten en zijn net even wat zachter dan de Ozzies. Ik zou ook in Australie kunnen wonen.

ah ja dan weet je het wel :slight_smile: Nou NZ wil ik ook echt nog wel eens zien, staat hoog op mijn lijst!

Maar als je een permanent visum hebt in NZ kun je dan op 1 of andere manier niet nog naar Australië? Ik weet het niet hoor, maar misschien kan dat, omdat NZ en Australië een verdrag hebben, mensen uit NZ hoeven namelijk ook geen toeristen visum ofzo moeten hebben. Nou ja ik moet maar gewoon geduld hebben denk ik. Ik zie niet zitten dat ik voorlopig naar NZ kan gaan. Ik zou kunnen backpacken maar daar heb ik geen ervaring mee. En ik woon (helaas) nog thuis, ik ben dan wel bijna 25 maar mijn ouders zullen het er wel niet mee eens zijn.

Zal toch maar eens over gaan denken :slight_smile:

Hallo,

Mocht je NZ willen ontdekken je kunt dan ook via een Working Holiday daar naar toe.
Ik heb inderdaad een permanente vergunning voor NZ. Als ik over 5 jaar Kiwi word dan mag ik in Australie wonen anders helaas niet. Dat zou wel makkelijk zijn. Maar wie weet ga ik ooit nog wel in Australie wonen zie wel hoe het loopt. Op dit moment bevalt het me zeer goed in NZ.

Ja dat klopt, dat wist ik dat een WHV ook voor daar is. Ik ga er toch eens even hard over nadenken om dat misschien toch te gaan doen :slight_smile:

Ja waarom niet eens kijken hoe het daar is toch. Al moet je nu niet hier heen komen want het is nu winter hier al is het nog oke. Laagste temp is ongeveer 15 graden.

hahaha ja ik weet het, de seizoenen zijn omgedraaid :slight_smile: Toen ik voor de eerste keer in Australië was, was ik daar met kerst…een kerstboom als het buiten zonnig en 40 graden is, is zo maar raar hoor LOL

Ja ik heb ook een kerst en oud en nieuw in Australie gevierd en wij hadden geen kerstboom maar is wel heel raar kerstmutsen te zien op straat met kerst. Ik heb oud en nieuw in Sydney gevierd zo gaaf.

Ik ben afgelopen oktober/november terug geweest, 5 weken, waarvan 4 weken in Sydney (Bondi Beach). We wilden ook kerst en nieuwjaar vieren daar maar dat was echt niet te betalen.

De vorige keer heb ik kerst gevierd in Hydeaway Bay (Whitsundays) maar nieuwjaar heb ik in het vliegtuig gevierd LOL. Ik moest 31 december onverwachts naar huis. Wil dus nog zeker een keer kerst en nieuwjaar in Australië vieren :slight_smile:

Nou oud en nieuw in Sydney is wel een hoogtepunt geweest. Ik denk dat ik volgend jaar het weer eens ga doen. Even kijken hoe het loopt. Als je ver vantevoren boekt is accomodatie nog wel te doen.

hahaha ja maar jij bent er nu wel eerder dan ik :stuck_out_tongue: en goedkoper LOL. En ik weet dat je op tijd moet boeken, ee half jaar van tevoren ofzo zit alles al vol…nou ja de goedkope accommodaties dan haha.

Ik wil het ook zeker nog wel eens doen, snel hoop ik :slight_smile:

Ja je moet de moed nooit opgeven als je iets echt wilt dan gaat het je zeker lukken. Zo te lezen heb je genoeg uithoudingsvermogen om er voor te gaan.

hahaha ja ik blijf positief. Voor mij is het zo: als ik iets echt wil, dan zal ik alles op alles zetten om het te proberen te krijgen. Lukt het dan, fantastisch. Lukt het niet, dan heb ik tenminste alles geprobeerd en kan ik nooit zeggen “had ik maar” want daarmee wil ik niet leven :slight_smile:

inderdaad zo werkt het ook. Ik heb diezelfde instelling. Dat is ook te zien aan onze reizen en dus uiteindelijk niet in NL wonen. Ik ben blij dat ik hier woon en niet in NL. Ik ben net terug geweest voor 3 maanden en was blij dat ik weer weg mocht.