Beste,
Ik zou voor een tijd in australie willen gaan verblijven. De relaxte sfeer staat me echt aan. En ben Belgie gewoon kostbeu.
Nu kan iemand mij info geven over hoe het nu zit met o.a.
Visum , moet je werken daar ofzooo
Mvg
Beste,
Ik zou voor een tijd in australie willen gaan verblijven. De relaxte sfeer staat me echt aan. En ben Belgie gewoon kostbeu.
Nu kan iemand mij info geven over hoe het nu zit met o.a.
Visum , moet je werken daar ofzooo
Mvg
wil iemand dan toch eens de moeite doen om te antwoorden… Kan toch nt dat niemand dit gevoel ooK heeft …
Relaxte sfeer? Dat denken velen inderdaad. Maar Australiers moeten gewoon, net als overal, heel hard werken en kunnen behoorlijk cynisch zijn zeker tegen buitenlanders. En als je Belgie kotsbeu bent zal je het vermoedlijk ook niet lang in Australia uithouden en denk maar niet dat alle deuren voor je openzwaaien, daar zal je een hoop moeite voor moeten doen. Nederlanders zijn gierig, Belgen zijn Bourgondiers, Fransen zijn arrogant, Amerikanen zijn oppervlakkig en Australiers zijn ontspannen. Forget it, Mate! Hoe ik dat weet? Nou, 5 zeer lange bezoeken en tientallen langdurige contacten met Ozzies op Tripadvisor. Lees eens de threads door op Tripadvisor.
Yeehaw
er zijn twee opties:
één: trouw iemand in australie (dit is ook de snelste manier) zorg er wel voor dat je kan aantonen dat je ook een ECHTE !!! liefdes relatie heb gehad met de persoon in kwestie…
DE Aus immigration service is echt heel erg minitieus in dit soort dinegn en zal ook ECHT bijvoorbeeld corrspondentie willen zien, hoe lang, wat en hoe (bewaar je emailtjes en brieven)… Zorg dat het onderbouwd wordt door derden… toen ik in aus was had ik wat lokale vrienden die die mij dit ook aanboden voor +/- aus$500,- dus… wie weet…
De andere optie is proberen in aanmerking te komen voor een tijdelijk visum, die later (bij goed gedrag/ na een jaar of twee verlenging steeds) omgezet “kan” worden in een permanente verblijfsvergunning.
Ga iets leren waar ze in AUS behoefte aan hebben, (wellicht kan je al iets…) vrieger was het veel ICT, nu zijn het weer vakkunigen die gezocht worden, dus: stratenmaker, electricien, bouwvakker, etc etc… zorg er wel voor dat je iets UNIEKS kan doen, je begrijpt mogelijk wel dat als je als stratenmaker komt er genoeg aussies zijn die dat ook kunnen…
Misschien kan je een uitzendbureau mailen en vragen waar vraag naar is,…
Wat ook mogelijk is, is dat een bedrijf “garant” voor je staat, maar dit is vaak weer tijdelijk, wel een mooie optie om mogelijkheid één weer ergens te beginnen…
Zorg er dan weer voor dat het bedrijf je kent, ga iets leren in Aus, zorg ervoor dat je meer dan alleen engels en nederlands spreekt (Japans is HOT, maar een beetje… moeilijk?)
Ik kon blijven bij een duikschool in Cairns omdat mijn Duits redelijk is… niet gedaan omdat ik er al ruim een half jaar zat en er wel weer genoeg van had… (maar je moet wel eerst weer het land uit voordat…bla bla bla…je kan gaan werken…)
Ik hoop dat je er iets aan heb…
En ga nu niet meteen naar een Aussie single site, want mooie australische vrouwen (sheila’s) zijn alleen in grote steden te vinden waar de concurentie groot is…
dus…
Succes,
Patrick
BTW (by the way)
Als je jonger dan 30 bent kan je een (travel/ werk) visum voor max één jaar krijgen…
weer een optie erbij…
Hmmm Patrick, alleen in grote steden???En zeg nooit Sheila tegen ze want dan is het: “Bugger off mate…” lol
nou ja…
je moet wel erg opletten…
om die “mooie” aussies te vinden…
en de backpackers… daar heb je het meeste lol mee!!
:unibrow:
if ya catch my drift…
![]()