Naar Australie

Hallo,

ik ben net een paar weken terug uit australie, ik heb daar een jaar gewerkt en gereist, maar ik heb nu een probleem…

Ik heb mijn vriend ontmoet in australie en ik wil daar graagnaar toe voor langere tijd. Weet iemand hoe ik dat kan doen of misschien een ander idee heeft om naar australie te gaan? Ik kan naar australie gaan op een vakantievisa maar dat wil ik dus niet!

Ik hoop dat iemand mij een goede tip kan geven!

Vriendelijke groet,

ilona

trouwen, beetje drastisch :smiley:

Ilona,

Toen ik jouw bericht las was het alsof ik over mezelf las. Ik ben 1 1/2 geleden naar Australie gegaan en heb 3 maanden rondgereisd op een toeristen visum. Ook ik heb daar m’n GROTE LIEFDE ontmoet. Heb anderhalve maand bij heb gewoond toen ik weer terug moest naar NL.
Ik wil ook graag terug. Het probleem is alleen dat ik geen NL paspoort heb. Wel een franse en een belgische. Frankrijk en Belgie hebben geen overeenkomst met AU zoals NL wel heeft. Ik kan dus alleen met een toeristen visum en ik mag niet werken. Nu is hij een jaar geleden naar NL gekomen voor mij (!!!) met een Working Holiday Visa (AU-NL overeenkomst.) Hij is nog steeds hier. Als toerist want zijn WHV is verlopen.
Ik heb het afgelopen jaar wel alle ambassades, consulaten en websites afgezocht. Ik kan m’n haar wel uit m’n kop trekken van frustratie. Er is gewoon GEEN mogelijkheid voor mij om naar Australie te gaan en legaal te werken.
Er is echter wel 1 mogelijkheid die misschien op jou van toepassing is: een zogenaamde “de-facto” overeenkomst. Een samenlevingscontract. Dan moet je kunnen aantonen dat je een serieuze relatie hebt die voortduurt en dat jullie minimaal 1 jaar hebben samengewoond. Dit moet je kunnen aantonen door gezamelijke bankrekeningen, huurcontract, brieven, familie en vrienden die dit kunnen bevestigen. Als ze hiermee akkoord gaan kan jij naar Australie onder het mom: “familie-reunie”. Jouw vriend moet dan wel jou sponsor zijn.

Ik ben zelf dit nog allemaal aan het uitzoeken.

Misschien kunnen we hierover in contact blijven, kunnen we tips uitwisselen! Ik ben benieuwd hoe het je zal vergaan. Ik weet hoe je je moet voelen…zo voel ik me ook.

Ik hoop van je te horen. Als je me liever prive mailt, m’n email is: magalifromont@hotmail.com

Groet,

Magali

Echt?

Kan je ginder ook niet gaan werken als er al een bedrijf is dat jouw wil aannemen?
Kan ik bijna niet geloven…

Ik heb het drastische model gekozen. Ik ontmoette Steph in Melbourne, we hebben samen een reisgemaakt naar Nepal en India en toen moest ik weer terug.

Dit gebeurde allemaal in 95-96. Toen was er geen gemakkelijke weg. Op het punten systeem kwam ik er niet. Wij hebben toen gekozen voor de oplossing trouwen (want we voelde heel zeker over onze relatie - wat natuurlijk open is voor interpretatie). Ik vloog naar Sydney op een Toeristenvisum, arriveerde op de Woensdag en trouwde op de Vrijdag. Daarna documenten invullen, bewijzen dat we een relatie hadden voor al een langere tijd via foto’s, brieven, rekeningen, Officiele verklaringen, etc. Alles ingediend in Maart en in October kreeg ik de officiele okay. Toen naar 2 jaar werd mijn Tijdelijke Resident Visa omgezet naar een normale Resident Visa (met het nodige papierwerk). Op dat punt zou je zeggen, dat is te doen.

Zeker zijn van je zaak. Hoewel het allemaal heel romanties klinkt en Australie is een “Westers” land, het normale leven in Australie heeft toch veel andere dingen. Aanpassingen en frustraties moet je zeker verwachten. Dat gedeelte jeugd dat je mist wanneer iedereen over school tijd praat of TV programma’s. De toon in hoe je dingen zegt en op je precies uitdrukken in het Engels. Het is niet allemaal rozegeur en maaneschijn. Hoewel ik moet zeggen, nog steeds gelukkig getrouwd na 7 1/2 jaar met een mooie dochter, fantasties huis en goede baan. Iets wat ik waarschijnlijk niet had kunnen klaarspelen in Nederland. Australie heeft nog steeds veel mogelijkheden, en Australiers zijn over het algemeen “not too bad”

Succes in je “Quest” - Marc

Hallo,

Ook ik weet hier van mee te praten.
Ik woon zelf momenteel in de Emiraten, en heb hier ook mijn vriend leren kennen (libanees) die afgelopen augustus naar Australie is vertrokken. Zijn hele familie heeft de australische nationaliteit, behalve hij. Hij is in 1999 begonnen met zijn papieren en heeft dus in 2003 ok gekregen, en zijn broer is zijn sponsor. Hij moet daar nu twee jaar wonen om ook australische nationaliteit te krijgen.

nu gaan wij in April in Nederland trouwen, en wat waar we daarna gaan wonen is de grote vraag. We dachten eerst geen probleem, ik kom gewoon naar Australie, maar zo makkelijk is dat dus niet. Het is eigenlijk zo goed als onmogelijk.
Hij kan mij niet sponsoren omdat ie zelf een sponsor heeft …

Op de embassade zeggen ze wel dat een bedrijf ook kan sponsoren als je werk gevonden hebt, maar werkgevers zeggen, wij bieden alleen een baan aan je de nodige papieren hebt…

Dus als iemand een idee/ervaring heeft…alle tips welkom!

groetjes, suzanne

hallo, ik ben nieuw hier en zit ook met enkele vragen :huh:
ik ben zelf met mijn broer en ma geemigreerd van zuid afrika naar belgie eind jaren 80 (ik was toen 7 jaar) en woon sindsdien in belgie. mijn pa woont nog in zuid afrika en grotendeels van zijn familie is van ierland en z a naar australie geemigreerd. ik heb altijd het gevoel gehad dat ik niet in belgie wou blijven en nu mijn vriend het ook niet meer ziet zitten, beginnen we serieus te praten over emigreren naar australie.

ikzelf heb maar een gewoon secundair diploma en werk als verkoper bij belcompany (engels is wel mijn moedertaal), mijn vriend is reeds graduaat in multimedia en communicatie technologie en is nu bezig aan zijn laatste jaar ingenieur.

ik heb geen massa geld om in het land te investeren <_< maar heb er wel een heleboel nonkels, tantes en neven en nichtjes wonen!!

trouwen met een australier zit er niet in, wij zijn gay en in maart 4 jaar samen. (we gaan waarschijnlijk wel hier trouwen):wub:

wat denken jullie, is er hoop voor ons??

groetjes

verko

Ik heb een forum voor Nederlanders is Australië en Nederlanders die graag zouden willen emigreren naar Australië. Misschien dat er daar mensen zijn die je kunnen helpen.

http://www.xpdite.net

Hallo
Ik ben hier net terecht gekomen en lees een hoop over Australie,ik heb wel wat vragen misschien dat iemand mij daar mee kan helpen.
Mijn man is geboren in Australie maar is toen hij erg klein was terugekomen met zijn moeder,vader is daar gebleven en woont daar nog.Is het nu zo dat wij makkelijk naar Australie kunnen emigreren omdat hij de nationaliteit heeft van Nederland en van Australie.
Wij zijn nu begonnen met de aanvraag van een Australisch paspoort voor hem.En kunnen jullie me ook vertellen met wat voor verhuisbedrijf wij dan in zee moeten gaan.
Groetjes Lidia

Hoi,
OOk ik ben gevallen voor de charmes van een australier en ben van plan te emigreren, we zijn nu nog samen in nederland maar gaan de hele visa procedure zsm starten en hier nog trouwen om daarna terug naar australie te gaan.

Ik ben op zoekn naar handige tips aangaande het hele emigreren maar vooral ook naar hoe ik het beste en goedkoopst mijn spullen kan verschepen?
Iemand tips wat dat betreft??
Alvast heel erg bedankt.
Frederieke

ik ben ook op zoek naar een aantal nuttige tips…
Ik heb ook de liefde van mij leven gevonden hier in Aussie…
Wij zijn van plan in Maart hier aan de goldcoast te gaan trouwen nou vraag ik me af wat voor papieren je allemaal nodig hebt, en of je ook voor de nederlandse wet moet trouwen?
is iemand net door deze hele procedure heen gegaan…? met visa’s en stuff?

Hoi peoples.
veel diverse vragen.
heb net iemand verteld over emigreren en verhuizen.
daar komt ie nog een keer:

Ik heb in de verhuizingen gezeten.
je kan bij een verhuisbedrijf vragen wat de kosten zijn van deel lading, dit is vaak het goedkoopst. Als je je auto mee zou willen nemen (waarom?) kan je mischien een 20 voet container vol krijgen, maar ik zou alleen voor persoonlijke dingen gaan.
meubels ed, tenzij aan gehecht of antiek of nog nieuw, zou ik daar halen.

Deellading is goed mogelijk, ze regelen het inklaren (douane) ook erbij, je kan erbij zijn als ze dat daar doen en het is verzekerd.

I khoop dat je er wat mee kan.
ga voor diverse offertes en kies een aangesloten bedrijf (bijv De haan, alblasserdam)
Let op de voorwaarden en hoe het verzekerd is (per kilo of de werkelijke waarde!!)

Vraag uitgebreid info of kijk even op een goede site over emigreren en /of verhuizen
Succes en veel geluk
Remko