Er is een heel fijn alternatief op de markt voor de welbekende anti-malaria medicatie, namelijk een homeopatische spray genaamd Demal 200.
Wij hebben deze spray gebruikt op onze reis door Zuid Afrika, Mozambique en Madagascar en zijn er super tevreden over. Geen nare bijwerkingen en simpel in gebruik.
Wij wonen nu in een laag malaria gebied en gebruiken geen anti-malariamiddel, maar hebben altijd wel een voorraadje Demal 200 in onze kast. Diverse gasten hebben bij ons besloten hun anti-malariamedicatie in de tas te houden en een flesje Demal 200 aan te schaffen.
Het is natuurlijk helemaal aan jezelf om te bepalen, maar mocht je geinteresseerd zijn kijk dan eens op: www.blueturtlegroup.com.
Is het een vervanger van DEET (anti-muggenspray) of van een medicijn als Malarone? Moet je het op je huid sprayen of in je mond? En koop je dit gewoon hier in Zuid-Afrika? Moet zeggen dat ik er nog nooit van gehoord heb (niet dat dit iets zegt) maar is wellicht ook handig voor ons.
Groetjes,
Natascha vanuit de bush in het noorden van Limpopo
Het is een vervanger voor malarone en lariam. Je neemt 1 maal in de ochtend een spray onder de tong en 's avonds. Kijk wel uit met koffie, roken en tandpasta. Na gebruik van de spray minimaal een half uur wachten, zodat de medicatie goed zijn werk kan doen.
Wij bestellen het via het internet (het komt uit Engeland) en laten het bezorgen bij familie die het meenemen vanuit Nederland. Er staat een goede beschrijving op de site en er zit ook een hele goede beschrijving bij het flesje.
Wij zijn op dit alternatief gekomen omdat ik medicijnen slikte die niet goed samen gingen met malerone en lariam. Omdat ik toch op vakantie wilde kwam ik via een bevriende arts in contact die me dit adviseerde en ik ga nooit meer terug naar de normale reguliere anti-malaria medicatie