Enkele dagen geleden is bekend geworden dat de Thailand-specialist Holiday International (Den Haag) failliet is gegaan.
Op de website staat het volgende:
“Staking bedrijfsactiviteiten
**
Helaas hebben wij onze bedrijfsactiviteiten moeten staken. Wij verzoeken u daarom geen geld meer naar ons over te maken. Boekingen met accommodatie (hotel, appartement, rondreizen enz.) vallen onder de garantiestelling van SGR. Kijk op www.sgr.nl voor informatie over teruggave van uw geld.”
**
Mocht je een reis geboekt hebben bij Holiday International dan moet je contact opnemen met de SGR. Op de website van de SGR staat het volgende:
“Holiday International Thailand BV: financieel onvermogen.
Op 13 september 2011 heeft financieel onvermogen bij SGR aangemeld.
SGR zal alle reizigers die onder de garantieregeling een pakketreis van Holiday International Thailand BV hebben geboekt informeren of de reis nog wordt uitgevoerd of dat het vooruitbetaalde reisgeld door SGR wordt terugbetaald.
**
Die reizigers ontvangen binnenkort van ons een brief of e-mailbericht waarin staat beschreven hoe zij moeten handelen.
**
Een claim kan ook worden ingediend via het Schadeformulier consument op de pagina Schade claimen van deze site.
**
Wij wijzen u er op dat losse luchtvaarttickets per lijndienst (losse lijndienst¬tickets) in de SGR-garantieregeling van dekking zijn uitgesloten. Indien u bij Holiday International Thailand BV losse lijndienst¬tickets heeft gekocht dan kan SGR u geen uitkering doen.
**
U kunt zich zodra het faillissement is uitgesproken melden bij de dan aangestelde curator.
**
In alle gevallen geldt dat wij u dringend verzoeken geen betalingen meer aan Holiday International Thailand BV te doen, ook niet op uitdrukkelijk verzoek van een eventueel aangestelde curator.
**
Betalingen gedaan na 13 september 2011 worden niet door SGR gegarandeerd.”