Hallo allemaal,
Ik ga zaterdag 5 mei naar bangkok en voordat er 2 vrienden van mij komen ben ik een week alleen.
Nu zou ik zo graag zondagnacht of maandagmorgen naar cambodja en vrijdagmorgen weer terrug, Ik weet dat 4 dagen veeeeeeeeels te kort is om het mooie cambodja te zien, maar ik doe dit liever als een weekje op een eilandje op mijn vrienden wachten.
In die 4 dagen wil ik naar siem raep voor Angkor Wat en naar Phnom Penh om ff flink te schieten op eeen shooting range…
Enig idee wat eeen retourtje zou kosten van bangkok naar SR of PP met het vliegtuig?? Of mischien beter om heen met de bus te gaan en terug met het vliegtuig??
Zou dit allemaal mogelijk zijn in die 4 daagjes?
BVD, Arjan@Tenerife:chin:
Hallo,
Volgens mij kun je in Siem Reap ook schieten dus hoef je daar niet voor naar Phom Phenh. Dat schieten had je ook in Thailand gekund namelijk in Chiang Mai.
Dus ik zou alleen heen en weer gaan naar Siem Reap.
Je kunt vliegen alleen met Bangkok Airways vanuit Thailand dit kost gemiddeld 200 euro retour.
Het visum kost je 20 USD. Je kunt met de bus in ongeveer 2 dagen naar Siem Reap reizen en ook weer terug. Verder kun je met de trein van Bangkok naar Aranyaprathet en vanaf daar een taxi nemen of bus vanaf de grens in Boipet. Dit kost je ook zo’n 2 dagen.
Het reizen zal de meeste tijd in beslag gaan nemen. Dit kost je wel een stuk minder. Vliegen is heel snel maar betaal je dus ook voor.
Hardstikke bedankt voor je reactie, ik had de hoop al opgegeven op antwoord voor vertrek! Dan ga ik idd alleen naar siem reap. Als ik op mijn retour naar bangkok ben, krijg ik dan WEER 30 dagen fisum voor thailand of minder? Want ik blijf daarna nog 3 weken in thailand…
Groetjes arjan@tenerife
Hallo,
Je krijgt als je weer terugvliegt op Bangkok een visumvrije entree van 30 dagen. Dan moet je alleen wel in het bezit zijn van een vliegticket het land weer uit, of je moet een toeristenvisum aan vragen in bij de Thaise autoriteiten in Siem Reap.
30 dagen als je vliegt en 15 dagen als je over land terug komt!