Hoi An of Nha Trang?

Hallo Iroe,

Natuurlijk zijn er hotels op Cham Islands.
Ook kan je er een homestay regelen; wel van tevoren melden bij het politiebureau met de Vietnamese mensen.
Dit geld eigenlijk voor heel Viet Nam; hoef je je niet te registreren dan heb je in feite dus een hotel dat zich profileert als home stay ( maar dat even ter zijde ).

Het weer in augustus/september.
De temperaturen zijn gewoon goed; ben er eenmaal half augustus geweest voor 2 dagen.
Alleen maar zon en een enkel buitje, was toen echt strandweer.

Maar zoals ik meerdere keren heb geschreven, het kan elk jaar anders zijn.
Ik zou zeggen gewoon naar Hoi An gaan en maar kijken wat het wordt met het weer en je erop aanpassen.
De statistieken zijn niet echt slecht; warm, zon en soms een bui.
Het is in ieder geval beter dan de statistieken voor Scheveningen.

Je bent dus in ieder geval verzekerd van fijne temperaturen, maar alleen de regen kans is niet te voorspellen. Misschien heb je net geluk?
Meer kan ik en waarschijnlijk niemand er van maken, helaas.

gr.
Ton.

Bael en Ton, erg bedankt voor jullie reactie!

Kunnen jullie misschien een goed 4* hotel aanraden voor aan het strand? ik zit te denken aan Hoi An Beach Resort of Le Belhamy Resort?

Nu kan ik weer verder met de planning van onze reis;-)

Hallo Iroe,

Ik kan je in Hoi An zeker "river beach "aanraden.

Ben er al 6 of 7 keer geweest en is dus mijn absolute favoriet.
Ik verblijf daar dan in de "superdeluxe room "op de begane grond.
Ga echt voor de begane grond.

Ligt niet meteen aan het strand, maar heeft daar een strandtent met handdoekservice en je krijgt bonnen voor wat te drinken.

ook hebben ze een gratis pendel naar de stad natuurlijk en je kan met een boot naar de stad ( geloof 4 dollar ).

Eten is perfect, maar wel wat duurder als in de stad.
Maar tegenover en aan het strand zijn er vele andere vietnamese restaurant te vinden die veel goedkoper zijn.

Mijn aanrader.

Laat bij de keuze voor de taal even de slide show voorbij gaan; bed met de bloempjes is de superdeluxe room op de begane grond en zit rond de 72 euro per nacht voor 2 personen ( = 35 pp ).

gr
Ton.

http://www.river-beachresort.com/default.htm