Hoge schoenen tegen blaren?

Ik heb veel last van blaren of likdoorns wat je ze ook mag noemen bij veel lopen en nou vraag ik me af of hogere schoenen juist beter zijn ter voorkomen van blaren of juist niet?

Ik denk dat het juist beter zal zijn om goed te zoeken naar comfortabele wandelschoenen. In een outdoor-winkel (Bever?) zullen ze genoeg expertise hebben om je verder te helpen. Hoge schoenen zullen waarschijnlijk alleen maar meer problemen veroorzaken, omdat ze meer modieus zijn dan daadwerkelijk comfortabel.

Jurjen, heb jij het over schoenen met een hoge hak of over hoge wandelschoenen? Die laatsten zijn niet heel modieus…

Blaren komen vaak door drukpunten. Bijvoorbeeld als je sok dubbel zit, of als schoenen niet passen. Kijk voor schoenen met de juiste maat, óók de juiste breedtemaat!

Verder kan het helpen om te investeren in wandelsokken. Die zijn net wat dikker op sommige plaatsen. Zorg er ook voor dat je niet met natte sokken loopt (bv. als je door een sloot wandelt, of als je zweetvoeten hebt).

Ik heb het over schoenen tot enkel. Mijn blaren onstaan altijd onder mijn tenen.

als je blaren loopt bij je tenen dan is er denk ik iets niet goed met de pasvorm van je schoenen en je sokken. Je schuift waarschijnlijk in je schoen heen en weer en dan krijg je blaren. (misschien te groot, of te breed?)
Ga naar een goede buitensportzaak (zwerfkei of bever) en laat je goed adviseren, pas veel en kies wat het beste zit, niet wat er het leukste uit ziet.
En goede wandelsokken met speciale delen bij je tenen en voor links en rechts verschillend kan ook enorm veel verschil maken.
ik denk dat hoge schoenen niet per definitie de oplossing zijn, gewoon passen en goed advies vragen.
Succes!