ik heb misschien een beetje een vreemde vraag, maar ik zit me echt suf te piekeren wat voor schoenen ik aan moet doen / mee moet nemen naar Mexico. Ik ga over anderhalve week, voor 3 weken, start in cancun en verder zie ik wel. Ik ga backpacken dus echt zo min mogeleijk mee.
Sandalen heb ik gehoord, en slippers leek me zelf logisch. Maar is het nodig andere schoene mee te nemen?
Ik was wel van plan een korte tour of trip te doen in de natuur van een paar dagen… Ik heb andelschoenen, maar daar krijg ik na een paar uur nog steeds blaren van en nieuwe natuurlijk ook…
Is het versctandig sowieso dichte schoenen mee te nemen?
(Ik zit nu te denken dat áls ik nog ga wandelen daar, ze daar maar te kopen… maarja, inlopen…)
Wie kan mij advies geven?
groetjes Marieke
tja, advies… Zelf heb ik er vnl. op sandalen gelopen. 's Nachts kan het fijner zijn met dichte schoenen te lopen aangezien muggen ook je voeten lekker vinden. Als je veel denkt te gaan lopen zijn slippers misschien minder handig. Eigenlijk vertel ik niet veel nieuws hè? Veel plezier in ieder geval! Gert Jan
Dank jullie wel! Ik denk dat ik mn dichte schoenen en mn slippers toch maar thuis laat en een paar nettere sandalen meeneem (aandoe)(mn gewone ‘stadssandaaltjes’ met platte zool maar lopn wel prettig) en een paar van die wandelsandalen aan ga schaffen…
Ik heb van die ‘kaasplakken’ geprobeerd in mn wandelschoenen, maar zelfs daarmee gaat mijn hiel open… en die schoene zijn best zwaar… pff best lastig allemaal…
En iemand nog advies qua kleding?
Je zou ook gympen mee kunnen nemen, die zijn dicht en dus gemakkelijk voor de muggen en er komt geen zand in. Daarnaast zijn ze klein op te vouwen voor in je bagage (alleen de zolen nemen plaats in) en zijn ze niet zwaar. Ik neem deze ook mee maar je moet natuurlijk zelf ook kijken wat je lekker vind lopen.
Qua kleding: denk eraan dat je sommige kerken/gebouwen niet binnen mag met blote benen of schouders, dus neem ook langere broeken/rokken mee en iets van een doek of een vestje om over je schouders heen te kunnen slaan.
Ik neem altijd m’n slippers mee en draag zo m’n wandelschoenen. Blaren van wandelschoenen aan je hiel ligt aan de slechte pasvorm van de schoenen. Ik zweer bij Meindl. Vooral de nieuwe uitvoeringen zijn erg goed, want deze gaan helemaal naar je voet zitten. Je kunt ze dan wel niet meer (uit)lenen, want het binnenwerk hard op een bepaalde manier uit in de vorm van je voet. Ze zitten echt heerlijk. Ook goede sokken zijn belangrijk, bv Falke of goedkoper bij de Hema. Voor zo draag ik altijd m’n slippers. Wandelsandalen gebruik ik niet meer, weet alleen niet echt waarom.
Ga geen (echte) jungletrip maken op sandalen of slippers, want er zijn in bepaalde gebieden beestjes zoals bv Chiggers. Niet schadelijk, maar wel een paar dagen ontzettende jeuk. Zijn muggen maar mietjes tegen
Qua kleding gewoon licht spul en een regenjas. Vest heb je waarschijnlijk sowieso al bij je ivm het vliegen.