Rondreis Mexico: welke kleding?

hallo
ik ga in maart op rondreis door mexico en drie andere landen

welke kleren moet ik mee pakken en welke schoenen>>>

Wat leuk dat je naar Mexico gaat, dat staat hoog op mijn verlanglijstje:)

Als je daar gaat rondreizen, dan is het relaxed om een niet te zware tas mee te hebben. Zelf lopen mijn vriend en ik tijdens het reizen vaak in een Thaise vissersbroek. Deze is ideaal, want:

-Hij zit heel luchtig
-Hij is lang tegen de muggen
-Als het heel warm wordt kun je hem makkelijk opstropen
-Weegt weinig om in je tas mee te dragen
-Als je hem wast en ophangt, is hij snel weer droog

Omdat ik er heel veel plezier van heb gehad op reis (had hem dagelijks aan), verkoop ik ze nu zelf in Nederland. Ik laat ze maken in Thailand, net even wat langer (112 cm), omdat wij Nederlanders nu eenmaal wat langere benen hebben dan de rest van de wereld.

Wil je er een mee, ga dan naar looselab…nl - Thaise vissersbroeken. Daar kun je meteen de kleuren bekijken.

Goede reis!

Hello,

Wij hebben vorig jaar een reis in Costa Rica en Nicaragua ondernomen. Ik vermoed dat het klimaat daar niet massaal anders is dan in Mexico. Wat ik daar vooral gedragen heb zijn eigenlijk gewoon luchtige t-shirts en shorts. Het is dan wel aan te raden om een sterk muggenwerend middel mee te hebben want die krengen kunnen hevig uit de hoek komen.
's Avonds koelt het altijd wel wat af maar echt koud wordt het naar mijn mening niet. Een longsleeve kan dan mss handig zijn.
Ik zou vooral geen al te zware kledij meenemen want daar ga je ginds weinig mee kunnen aanvangen.
Zaken die je echter zeker niet mag thuislaten zijn een pet tegen de zon want die kan daar wel eens harder branden dan we hier bij ons gewoon zijn, een goede regenjas want als het ginds regent dan regent het echt pijpenstelen en naast je gewone luchtige schoenen of sandalen goede stapschoenen (zeker als je ergens een regenwoud intrekt of een of andere site bezoekt kunnen de wegen best oneffen zijn en dan zou je met lichte schoenen wel eens wat moeilijkheden kunnen hebben).
Voor de rest zou ik je gewoon de tip geven om je niet te zwaar te laden want uiteindelijk is het dikwijls toch vooral ballast die je meezeult waar je soms niks mee doet doorheen je ganse reis.

In elk geval een mooie en boeinde reis gewenst,

Groetjes Davy

Hoi,

het klimaat in Mexico kun je niet zomaar vergelijken met Costa Rica en/of Nicaragua. Mexico is 50x zo groot als Nederland en kent diverse klimaatzones. Het ligt er dus maar aan welk deel van Mexico je gaat bezoeken.

Mexico City ligt op een hoogte van 2240m, Cancun op 0m en Oaxaca op 1560m. De verschillen zijn dus best groot en daarmee ook de temperatuurverschillen tussen dag en nacht.

Hallo,

Wij plannen een reis in september. We vertrekken in Mexico stad en zakken dan met bussen af via Puebla, Oaxaca naar Yucatan. Onderweg bezoeken we dan oa sites. Zijn Teva sandalen voldoende of heb je toch wandelschoenen nodig ? Ik heb niet veel zin ze mee te slepen als ik ze toch niet aantrek.

groetjes

Anne

Hoi anna en robert 012,

Zoals hiervoor aangegeven is er nogal wat verschil hier, van woestijn tot tropische jungle.
Ik raad je aan een paar sportschoenen mee te nemen naast je teva’s en deze aan te doen als je grote stuken onderweg bent dan nemen ze niet teveel ruimte in, in je rugzak en heb je in het vliegtuig of een lange aircobus rit geen koude voeten.
Verder is het raadzaam syntetische kleding te dragen zeker als je erg zweet, je ziet het niet zo 1 2 3 en het is ook weer zo droog na het wassen, katoen dat droogt erg langzaam.
En zeker iets voor op je hoofd verder maakt het niet als het maar lekker zit zeker voor lange busritten.

Veel plezier op je trip

1 like