Hoeveel zakgeld is raadzaam om mee te nemen voor een maand naar Melbourne?? Ik ben niet van plan om met reisjes/ excursuies mee te gaan ik logeer bij familie en we gaan met eigen auto bezichtigingen doen…dus de uitgaven zullen liggen bij uit eten, kleding, kopen, souveniers kopen, dierentuin, benzine, en ik geef de fam. geld voor de boodschappen…
Wij hadden geen geld mee en hebben gepind op de luchthaven voor de eerste paar dagen. Daarna gewoon weer pinnen, ik zou zeker niet voor een maand contant geld meenemen… Een pinpas met voldoende saldo en/of creditcard lijkt me beter?
Sorry misschien had ik mijn vraag iets duidelijker moeten stellen, ik bedoel eigenlijk hoeveel geld hebt je in totaal nodig om daar te kunnen verblijven?? dus geld op mijn bankpas…Ik ben van plan om eens per week een bedrag te pinnen en de rest met mijn pinpas te betalen. en ik blijf daar 4 weken…ik zat zelf aan 3000,- euro te denken?
Wat ik ook graag wil weten is, ik maak een tussenstop in Bangkok wellicht wil ik iets eten of drinken op het vliegveld daar…welke valuta is daar handig om mee te betalen?? of kan ik daar het beste met pin betalen??
Alvast bedankt voor jullie antwoorden dat zou me erg helpen ben nog een leek in verre reizen namelijk:chin: en me nu 7 maanden van te voren al goed aan het voorbereiden:wereld:
Je kunt niet in elk land met je bankpas gewoon in een winkel betalen. Pin dus contanten op bijvoorbeeld een vliegveld. Volgens mij kun je in Bangkok vliegveld met Amerikaanse dollars en zelfs met euro’s betalen.
3000 euro voor 4 weken vind ik heel veel geld, maar ik weet niet hoeveel jij wilt kopen aan souvenirs, enz. De prijzen liggen ongeveer gelijk met NL prijzen of ietsjes lager.