Ik reis in maart naar Indonesië met mijn partner en wij gaan naar het eiland Bali. Via een Nederlands reisorganisatie hebben wij alles geboekt, maar wij hebben niet echt een idee wat wij aan geld moeten meenemen?
Wij overnachten 3 dagen in Kuta, vervolgens hebben wij 4 dagen een prive rondreis over het eiland en aansluitend zitten wij 5 dagen in Sanur.
De hotels zijn op basis van overnachting en ontbijt dus gedurende de periode moeten we ons eten etc halen. Totaal zijn we 12 dagen op Bali.
Heeft iemand een indicatie wat wij aan geld kunnen meenemen?
Wat zijn de gemiddelde fooien die wij kunnen geven en wat ben je per dag ongeveer aan geld kwijt om te eten?
Normaal naar een Europeesche bestemming of verre nemen wij 500 euro per persoon aan zakgeld mee maar dit lijkt me nu erg veel?
Neem gewoon je pinpas mee! Heel makkelijk, als je souvernis wilt kopen dan kun je extra pinnen, heb je minder geld nodig dan is dat ook mogelijk. Als je vantevoren veel geld wisselt, dan loop je het risico dat je rupia’s over die je niet kwijt komt.
Mijn pinpas neem ik sowiezo mee, maar ik wil wel wat geld op zak hebben.
Denk dat ik zorg voor 500 euro totaal voor beide personen, want we moeten elke dag eten enzo. Het is onze huwelijksreis dus wil dat alles goed verloopt haha. Als we vertrekken moeten we ook nog belastingen enzo betalen.
Als je in Nederland al rupia’s wisselt, dan ben je veel meer kwijt dan wanneer je gewoon op het vliegveld pint. Als je perse contant geld mee wilt nemen dan moet je dat vooral doen, maar zelf heb ik meestal ongeveer 200 euro bij me voor ‘noodgevallen’ (nog nooit nodig gehad), en de rest haal ik ter plekke uit de muur.
Belasting vanaf Bali is geloof ik 150,000 rp per persoon, dat is niet zo veel.