Advies gevraagd over hoeveelheid geld

Hallo, wij zijn een jong stel (24 en 33) die over 3 weken vertrekken naar Indonesie. we gaan eerst 10 dagen naar Sumatra, dan via Java richting Bali waar we 5 dagen lekker uitrusten voor onze terugreis naar huis.

Nu vragen wij ons af hoeveel contant geld we van te voren mee moeten nemen. De prijzen in Indonesie zijn maar een fractie van wat wij hier gewend zijn, maar toch hebben we geen idee hoeveel geld mee te nemen. Op Sumatra willen wij graag een jungletocht maken vanuit Tangkahan of Bukit Lawang. Wij gaan ervan uit daar daar niet met de pin betaald kan worden, hoeveel moeten we dan meenemen? En is het verstandig om ook dollars en/ of euro’s mee te nemen? Van de week wil ik alvast Rupiahs halen bij de bank, zodat we in iedergeval gelijk vooruit kunnen.

Heeft iemand advies hierover?

alvast bedankt.
Evita en Peter

Voor meer informatie over Sumatra lees hier.

Sorry ik kon het vorig bericht niet meer wijzigen, maar lees dan maar hier. :chin:

1 like

dank voor jullie reactie. ik hoef dus van te voren geen geld te halen. Zal ik dan ook zeker niet doen!

aan Sumbar: we zorgen inderdaad voor genoeg rust tussen onze activiteiten in, dus ook na de lange vlucht. We hebben drie binnenlandse vluchten geboekt, het enige waar wij rekening mee houden is dat we altijd een dag van te voren al in de buurt van het vliegveld zijn. wat we in de tussentijd doen is afhankelijk van hoe fit we zijn. We moeten wel blijven genieten he!

nogmaals dank voor het advies / tips.