Praktische vragen

Met alle tegenstrijdige info hier en op het net geraak ik er nog steeds niet aan uit:
*Visum? wij gaan voor 5weken naar Indonesië, dus ik veronderstel dat ik mijn visum in de ambassade voor vertrek moet aanvragen (ik ben van België) Want on arrival is enkel voor 30dagen? (op sommige plaatsen lees ik 2 maanden dus vandaar mijn verwarring)

*Geld? Hoe regel je dit het best? Neem je euro’s, dollars, op voorhand enkele roepies, reischeques, kredietkaard, gewone bankkaart mee? Ik land vrij laat in Jakarta en is het dan niet handig dat je voor de eerste nacht al enkele roepies meehebt of is dat geen probleem om dit snel vast te krijgen? Moet je dan kleine bedragen euro’s meepakken of grote? In de meeste reisgidsen staan dollars maar is het met de sterke euro niet beter gewoon euro’s mee te pakken? Actuele info vind ik precies nergens…
En als je de meer toeristische gebieden verlaat, heb je dan best veel roepies mee op zak?

Alvast bedankt voor de info!

Als je voor langer dan 30 dagen naar Indonesie gaat dan heb je een 60 dagen visum nodig. Dat moet je op de visumafdeling van de KBRI (Indonesische ambassade) aanvragen. Benodigd retourticket, recente pasfoto en geld. Ik weet de prijzen niet. In Singapore kost zoiets 75 S$. Ik denk 75 euro of zo.

Geld, uit de ATM in Indonesia, dat heet pinnen in NL, in België weet ik het niet. Je kan tot 2,5 miljoen Rupiah per keer opnemen in de grotere plaatsen. In de kleinere plaatsen 1,2 miljoen want die geven 50.000 Rp biljetten i.p.v. 100.000 Rp. Je kan natuurlijk meerdere keren achterelkaar opnemen, dat hangt van je eigen bank af. Voor de afgelegen gebieden is het raadzaam voldoende rupiah in cash mede te nemen. Contante euro’s zijn heel goed om te wisselen. Eigenlijk een verplichting voor een echte Europeaan. :o Op de luchthaven waar je aankomt is zeker zo een ATM te vinden.

Bedankt!