hallo, is het slim om (gezien de kosten) bij aankomst een visum te kopen voor 25 US$ (ca. 18 euro) en zijn er daarvoor dan lange wachttijden (wij reizen in juli)? Visumkosten hier rond 50 euro.
En kan je ook op Java, Bali en Lombok met(nu voor ons super goedkope) US dollars betalen?
Graag advies. Bedankt,Ria
Visum bij aankomst is geldig voor max. 30 dagen. In nederland wordt geen 30 dagenvisum meer afgegeven, doch een 60 dagen visum…vandaar ook de hogere prijs.(ambassade het goodkoopst,visumburo’s zijn duurder)
Dollars kunnen overal gewisseld worden(let op:dollarbiljetten van voor 2002 hebben soms een ongunstiger koers)maar de koers van de euro is veel beter, momenteel ter plekke ongeveer 13600 rph voor 1 euro…
aanvulling: wachttijden bij visum on arrival vallen over het algemeen erg mee…
Hoi,
Wij gaan in juni voor 3 weken naar Indonesië en zullen daar dus een visum aan moeten schaffen(wij komen aan in Jakarta)
Als ik het goed begrepen heb moet ik die al op het vliegveld aanschaffen. Kan ik die met Euro’s betalen, kan ik al eerder geld pinnen of zal ik dollars mee moeten nemen?
Alvast dank voor de reactie(s)
:vak02:
Je kan het visum zowel in dollars, euro’s of rupiahs betalen. Zowel bij het wisselen van geld in Nederland (euro’s voor rp) als het wisselen ter plekke (betalen in euros’) krijg je niet de meest gunstige koers, maar gelukkig gaat het om een relatief klein bedrag.
Groet,
Jenny
Hoi Jenny,
Dat is een snelle en duidelijke reactie. Mijn dank! ![]()
Groet,
Gerrie
Nog ff een aanvulling: je kunt in Jakarta pas pinnen wanneer je door de douane bent gegaan(dus ook pas na de visumuitgifte). Je moet dus wel voor voldoende cash zorgen voordat je in het vliegtuig stapt…
Ik zal wal wat Euro’s meenemen, is natuurlijk altijd handig wat reserve bij je te hebben.
Vergeet dan niet ook wat ‘kleine’ biljetten te hebben voor bij de douane!