Backpackers ga je wel tegenkomen hoor. Al zal het zeker niet zoveel zijn als in Azië…
Ik ben toen met een groepsreis geweest en wat mij toen opviel, is dat de Cubaanse autoriteiten heel graag willen weten waar je bent.
Wij hadden ook continu een vaste chauffeur en een gids bij ons, die af en toe wel eens iets los lieten. De controle is (of was, want het is nu alweer een aantal jaren geleden) enorm.
Maar goed, toen was het ook verboden om over de 75 dissidenten te praten en die zijn onlangs weer vrijgelaten, volgens mij.
Hopelijk kunnen anderen hier op het Forum wat recentere info en ervaringen posten.
Als ik jou was, zocht ik hier in NL of EU een reismaatje en trok ik er samen op uit. Lijkt mij toch wel behoorlijk wat relaxter!
:wereld:
haha nou ik moet zeggen dat ik alweer terug krabbel naar mn eigen werelddeel azie, daar kan ik alleen reizen en hier vind ik geen reismaatje helaas voor.
Mn hart ligt bij azie… Hihi
maar cuba is wel erg interresant haha…
Zonder cuba reismaatje word t magisch azie weer haha!
Grappig, ik was net iets gelijkbaars aan t bedenken. Ik wil in Sept/Okt 14 dagen naar Cuba om te duiken en backpacken. Ben ook alleen in Azie geweest en vooral benieuwd of t wat te doen is, alleen backpacken in Cuba en of er uberhaupt meer mensen zijn die dat doen. Ook ben ik wel benieuwd naar tickets, wat is de goedkoopste manier om er te komen? Wil eigenlijk landen in Havana en eindigen in Santiago de Cuba (of andersom)…
Vliegen met 2 bestemmingen is niet heel erg handig, slechts weinig vliegmaatschappijen bieden een enkele reis aan voor een fatsoenlijke tarief. Waarom wil je vliegen op Havana? Vlieg gewoon op Varadero, vanuit daar kun je ook prima op pad.
Alleen backpacken gaat prima, maar alleen is ook maar alleen. Je zult niet snel mensen tegen komen waar je een paar dagen mee kunt samen reizen. Veel mensen in Cuba zijn per groepsreis, hebben een drive/fly of hebben hun route al met anderen uitgestippeld. Zoek vantevoren iemand is mijn advies
het is nog zo makkelijk niet om iemand te vinden voor cuba… moet maar azie worden gok ik… ( helemaal niet erg hiiihi, maar cuba is wel n droom van mij)
:wereld:
Ik vroeg me af of je inmiddels alleen op reis bent geweest naar cuba?! Ik ben ook vrouw (24) en wil daar alleen gaan reizen. Lees alleen veel verschillende verhalen, waardoor ik sterk ga twijfelen of ik wel alleen wil.
Eind dit jaar ga ik naar Nieuw-Zeeland en Zuid-Oost Azie om alleen te backpacken, maar nog geen eerdere ervaringen hiermee (buiten 1 weekje Rome, maar niet vergelijkbaar vind ikzelf).
Ik dacht mijn half jaar “wachten” op te vullen met een maandje Cuba nog zo’n droom! Momenteel zijn er de KLM werelddeal weken, dus wil daar eigenlijk wel mijn slag uit slaan!
Ik was van plan om van de zomer 4 tot 5 weken naar Cuba te gaan. Maar ik lees hier dat het verstandiger is om samen met iemand te gaan. Zijn er meer mensen die van plan zijn deze zomer richting Cuba te gaan? Misschien kunnen we (stukken) samen reizen?
Hallo! Mij lijkt het ook heel erg leuk om naar Cuba te gaan!
Ik ben ook een solo-reiziger en het lijkt me heel fijn om met iemand samen te gaan.
Het liefst wil ik begin April 2012 al gaan, waarschijnlijk een maand, ivm visum en daarna nog een maand in een buurland>>>, zodat ik de zomer weer in nederland kan meepikken!
Iemand ook een soortgelijk plan!?:vak02: aub reageren, ik ben flexibel:wereld: