Hoeveel landen heb jij bezocht?

@Stormbreaker, dan legde ik een verband dat je niet bedoelde, my bad.

Naar individuele reizen heb ik zelf niet echt gekeken, ik wou met minimale voorbereiding in korte tijd gewoon zoveel mogelijk zien, en in dat opzicht voldeed die groepsreis wel prima aan de verwachtingen. Wanneer je zelfstandig/individueel reist zal het niet meevallen zoveel in zo’n korte tijd te zien, dan zal je toch echt keuzes moeten maken. An sich denk ik niet dat het een heel lastig zelfstandig te bereizen land zal zijn, al zou ik niet graag met een huurauto het verkeer in de steden in duiken, en wanneer je met OV reist zal je goed rekening moeten houden met de sabbat.

Dit jaar weer vier nieuwe landen bezocht, namelijk de Verenigde Staten (alleen Atlanta :)), Bolivia, Peru en Oezbekistan.

Ik moet binnenkort misschien maar weer eens gaan tellen hoeveel landen ik bezocht heb… Een kleine 60 geloof ik.

60 landen is een hoop, dan ben je een echte globetrotter!

Het gaat om de kwaliteit, niet om de kwantiteit :slight_smile:

Er zijn ook landen die ik meer dan eens bezocht heb, zelfs meer dan vijf of tien keer.

Een bescheiden aantal van 7 :slight_smile:

Belgie
Engeland
Spanje
Turkije
Tsjechie
Frankrijk
Duitsland

Hopelijk volgend jaar Italie.

Inderdaad een bescheiden aantal. Maar realiseer je wel dat er mensen zijn die Nederland helemaal niet of slechts een enkele keer uit gekomen zijn. Dat kan ik me niet goed voorstellen want reizen is voor mij vanzelfsprekend. Maar Turkije heb ik dit rijtje nog nooit bezocht, alleen Istanbul trekt me (en ik weet niet goed waarom). Voor de rest schijnen de binnenlanden erg mooi te zijn, vertelden reislustige familie.

Volgende week eerst maar eens Dublin, ik hoop natuurlijk op een mooie stad. Daarna zal ik ws. wel minder tripjes maken, ik ga de duale studiefase in waarvoor ik ook een stage/leerbaan zal krijgen (of i.i.g. zelf moet vinden). Dan is het even over met de pret, dat wordt er hard werken.

1 like

Jenny, ben ik met je eens; als iemand naar Spanje gaat, en niet verder komt dan van Hotel naar strand en weer terug, en 's avonds kroegentocht, kun je nauwelijks stellen dat iemand een land heeft gezien.Nou heb ik de tic om liever met de locals om te gaan dan met de toeristen, maar dat is persoonlijk.Maar daardoor heb ik nog wel contacten in oa de Sinai,Bedouienen die nu ook op FB zitten! En als ik bij mijn schoonfamilie in China ben, voel ik me helemaal thuis.

Sinds 6,5 jaar geleden, toen ik dertien was, ben ik met mijn ouders ook alleen maar culturele reizen (soms met veel natuur) gaan maken en hebben we de strandvakanties naar Spanje en Portugal achter ons gelaten. Van Spanje heb ik ook veel cultureels gezien, voor Andalusië maar ook Barcelona en omgeving en Madrid en omgeving.
Nu ben ik op het punt dat ik meer alleen of met vrienden ga reizen maar ik vind het nog steeds leuk om met mijn ouders weg te gaan. Toen ik laatst met mijn vader in Canada was had ik ook veel contact met de locals. Ik maak altijd gemakkelijk een praatje, zo kom je meer over de cultuur te weten. Zo heb ik met een man uit Newfoundland die docent was op de Memorial University in St John’s gesproken. Dit was onderweg, op een parkeerplaats dat een beetje in de bossen lag. Dat vind ik altijd leuk: mensen zijn dan op doorreis, ze komen ergens vandaan en gaan ergens naartoe. Deze man was op reis door Ontario en vertelde o.a. dat men veel met de auto in Canada en USA reist vanwege de hoge kosten van de binnenlandse vluchten. Hij heeft zelfs een auto helemaal van Vancouver naar Newfoundland gebracht, een rit van een midweekje volgens mij (maar dan wel goed doorrijden).

Wat je zei over de binnenlandse vluchten in CDN; vrienden van ons vliegen naar USA,ik meen Chicago, en huren dan een auto om naar Toronto te rijden, is goedkoper dan rechtstreeks of met tussenstop naar CDN te vliegen.

Herkenbaar. Toen ik in 2009 met een stel vrienden naar west-Canada ben geweest zijn we ook naar Seattle gevlogen (om het nog gekker te maken, vanaf Heathrow…) en hebben daar de auto gehuurd. Zowel vlucht als autohuur waren zo honderden euro’s goedkoper. En dat was nog in de tijd dat de US$ nog een stuk duurder was dan de CA$, nu dat verschil praktisch is verdwenen zal het voordeel alleen maar zijn toegenomen.

Klopt Seattle,heb het ff nagevraagd. Als je ouders in Canada wonen scheelt het een hap geld met 2 kinderen. Sowieso is creatief googlen bij tickets aan te raden dag verschil kan al een hap schelen. Naar Ghana is bijvoorbeeld Royal Air Maroc stukken goedkoper dan bijv. KLM en anderen.
In 2010 via Brussel-AMS-PEK gevlogen , en met Thalys naar BRU. Scheelde ruim 200€ per ticket met vlucht vanaf AMS, en terug bagage laten labelen tot AMS, en daar uitgestapt. Heb de tax van de niet gebruikte vlucht AMS-BRU OOK nog teruggevraagd en gekregen.

Is overigens ook goed te doen want de CBSA is de moeilijkste niet. Tijdens onze dagtrip USA ging terug naar Canada een stuk sneller en dat men veel meer drukte bij de grensovergang. Je hoeft dan ook niet in een kantoortje te komen, ook geen vingerafdrukken/irisscan af te staan, geen formulier met vragen in te vullen en de beambten zijn veel vriendelijker.

18 landen op dit moment, hoop er eind 2014 5 te hebben bijgevoegd. En dit zijn de landen waar ik doorheen ben gereisd, overstappen op een vliegveld in finland of VAE vindt ik niet “er geweest zijn”.

Met welke vliegmaatschappij vliegen jullie het meest, om alle landen te kunnen zien?

Ik zelf vlieg ongeveer 2 maandelijks met Ryanair/Wizzair om door heel Europa te reizen… :zon02:

[TABLE=“width: 262”]

Europa:

[INDENT=2]Andorra[/INDENT]

[INDENT=2]België[/INDENT]

[INDENT=2]Denemarken[/INDENT]

[INDENT=2]Duitsland[/INDENT]

[INDENT=2]Engeland[/INDENT]

[INDENT=2]Estland[/INDENT]

[INDENT=2]Frankrijk[/INDENT]

[INDENT=2]Hongarije[/INDENT]

[INDENT=2]Ierland[/INDENT]

[INDENT=2]Italië[/INDENT]

[INDENT=2]Kosovo[/INDENT]

[INDENT=2]Kroatië[/INDENT]

[INDENT=2]Letland[/INDENT]

[INDENT=2]Liechtenstein[/INDENT]

[INDENT=2]Litouwen[/INDENT]

[INDENT=2]Luxemburg[/INDENT]

[INDENT=2]Malta[/INDENT]

[INDENT=2]Monaco[/INDENT]

[INDENT=2]Montenegro[/INDENT]

[INDENT=2]Noorwegen[/INDENT]

[INDENT=2]Oostenrijk[/INDENT]

[INDENT=2]Portugal[/INDENT]

[INDENT=2]Rustand[/INDENT]

[INDENT=2]Schotland[/INDENT]

[INDENT=2]Servië[/INDENT]

[INDENT=2]Slovenië[/INDENT]

[INDENT=2]Slowakije[/INDENT]

[INDENT=2]Spanje[/INDENT]

[INDENT=2]Tsjechië[/INDENT]

[INDENT=2]Zweden[/INDENT]

[INDENT=2]Zwitserland[/INDENT]

[/TABLE]

Afrika:

[INDENT=2]Angola[/INDENT]

[INDENT=2]Basoetoland[/INDENT]

[INDENT=2]Beetsjoeanaland[/INDENT]

[INDENT=2]Congo[/INDENT]

[INDENT=2]Kaapverdië[/INDENT]

[INDENT=2]Katanga[/INDENT]

[INDENT=2]Marokko[/INDENT]

[INDENT=2]Mozambiek[/INDENT]

[INDENT=2]Noord-Rhodesië[/INDENT]

[INDENT=2]Réunion[/INDENT]

[INDENT=2]Rhodesië[/INDENT]

[INDENT=2]São Tomé en Principe[/INDENT]

[INDENT=2]Spaanse Sahara[/INDENT]

[INDENT=2]Swaziland[/INDENT]

[INDENT=2]Zuid-Afrika[/INDENT]

[INDENT=2]Zuidwest-Afrika[/INDENT]

[/TABLE]

Azië:

[INDENT=2]Cambodja[/INDENT]

[INDENT=2]China[/INDENT]

[INDENT=2]Formosa[/INDENT]

[INDENT=2]Hongkong[/INDENT]

[INDENT=2]India[/INDENT]

[INDENT=2]Indonesië[/INDENT]

[INDENT=2]Israel[/INDENT]

[INDENT=2]Japan[/INDENT]

[INDENT=2]Macao[/INDENT]

[INDENT=2]Palestina[/INDENT]

[INDENT=2]Perzië[/INDENT]

[INDENT=2]Siam[/INDENT]

[INDENT=2]Singapore[/INDENT]

[INDENT=2]Tibet[/INDENT]

[INDENT=2]Turkije[/INDENT]

[INDENT=2]Vietnam[/INDENT]

[/TABLE]

Oceanië:

[INDENT=2]Australië[/INDENT]

[INDENT=2]Nieuw Zeeland[/INDENT]

[INDENT=2]West-Samoa[/INDENT]

[/TABLE]

Noord-Amerika:

[INDENT=2]Mexico[/INDENT]

[INDENT=2]VSA[/INDENT]

[/TABLE]

[TABLE=“width: 320”]

Midden-Amerika en Caraîbische Zee:

[INDENT=2]Amerikaanse Maagdeneilanden[/INDENT]

[INDENT=2]Aruba[/INDENT]

[INDENT=2]Costa Rica[/INDENT]

[INDENT=2]Curaçao[/INDENT]

[INDENT=2]Guadeloupe[/INDENT]

[INDENT=2]Martinique[/INDENT]

[INDENT=2]Portorico[/INDENT]

[INDENT=2]Saba[/INDENT]

[INDENT=2]Sint-Eustatius[/INDENT]

[INDENT=2]Sint-Maarten[/INDENT]

[/TABLE]

Zuid-Amerika:

[INDENT=2]Frans Guyana[/INDENT]

[INDENT=2]Peru[/INDENT]

[INDENT=2]Suriname[/INDENT]

[/TABLE]

Ik vraag me wel af, of iemand ‘een land heeft bezocht’ als ie er met een noodgang doorheen is gereden , op weg naar zijn eindbestemming, 4 landen verder. Heb je Frankrijk bezocht als je weekendje Parijs bent geweest?? Net als met een cruise; als het dinsdag is moet dit dit Griekenland zijn.Is trouwens niet voor jou bedoeld Jan, je lijkt me een echte globetrotter. Meest ultieme vakantie doet mijn vriend weer dit jaar; maand fietsen door China; Chinafietser.nl [ieder zijn meug, haha]
Als je je aanmeldt krijg je dagelijkse email met update van die dag.Hij vertrekt volgende maand weer!!

Oostenrijk heb ik per ongeluk bezocht, toen was ik 16 (back in 2009) en reed mijn vader er per ongeluk in (zonder vignet). We zijn wel een paar keer uitgestapt, één keer om boodschappen te halen in de Hofer. Tsja… of je er dan echt bent geweest… Feitelijk wel maar eigenlijk ook niet helemaal.

Dublin is overigens laatst vies tegen gevallen, kon niet goed aarden in die stad. Ierland is overigens wel een totaal ander land dan menig ander land in West-Europa, het ziet er allemaal wat ouderwetser uit (behalve het vliegveld).

Mijn lijstje:

1. Nederland (hoeft eigenlijk niet vermeld te worden)
  2. België
  3. Luxemburg
  4. Duitsland
  5. Denemarken
  6. Liechtenstein
  7. Zwitserland
  8. Oostenrijk (per ongeluk ingereden, even uit de auto geweest)
  9. Tsjechië
  10. Frankrijk
  11. Spanje
  12. Portugal
  13. Italië
  14. Vaticaanstad (is geen land maar een staat)
  15. Engeland (is geen staat maar een land)
  16. Schotland (is geen staat maar een land)
  17. Portugese eilanden (Azoren en Madeira)
  18. Canada
  19. Verenigde Staten (alleen Niagara Falls USA en Buffalo: dagtrip)
  20. Ierland

70 . . . Yes Youa’ll

'Kben R best een beetje trots op. :biggrin:

42 and counting >>>

1.Belgie
2.Bulgarije
3.Duitsland
4.Engeland
5.Hongarije
6.Iran
7.Israel
8.Italie