@Vlekkie, ook mijn lijstje is nog niet zo lang in vergelijking met veel forumleden hier. Echter, als je jong bent maakt dat nog niets uit want de meeste mensen onder de 21 jaar (ik ben heden 19 jaar en wordt dit jaar 20) hebben nog niet veel landen bezocht. Als ze landen buiten Europa hebben bezocht hebben ze vaak weinig van Europa gezien en als ze (nog) niet buiten Europa zijn geweest hebben ze veel Europese landen bezocht. Ik ga zoals gezegd dit jaar voor het eerst buiten Europa (behalve als je Madeira tot Afrika rekent) en zal de provincie Ontario in Canada bezoeken met o.a Toronto en Ottawa. Helaas maar een 12-daagse reis, eigenlijk wilde mijn vader en ik 16 dagen maar dat zou te duur worden. Mijn moeder gaat nl. met familie een 21-daagse reis naar Indonesië maken en dat moet ook nog bekostigd worden.
Re: … "ik heb er al een hele hoop, maar ik weiger ze te tellen "
I know the feeling @markvh … ik wil het dan wel niet zo kras stellen , maar wat maakt het nu werkelijk uit hoeveel ?
Ik lees grote en kleine getallen … verder niks … een vraag à la " welk land of welke plek zou je steeds weer opnieuw bezoeken als je zou kunnen en waarom " zou waarschijnlijk ( in ieder geval wel voor mij ) meer leesgenot opleveren
Nederland
Duitsland
België
Luxemburg
Zwitserland
Liechtenstein
Oostenrijk
Italië
Zweden
Tsjecho-Slowakije (voor de val van de muur)
Frankrijk
Engeland
Verenigde Staten
Spanje
Denenmark
Joegoslavie
Noorwegen
Finland
Estland
Rusland
Portugal
Griekenland
Tunesie
libie
Egypte
israel
Jordanie
Oman
Tsibouti
India
Bangla Dash
Ierland
Noord-ierland
Sri lanka
Singapore
Thailand
Indonesie
Australie
Filipijnen
China
Noord-Korea
Zuid-korea
Honk-Kong(british)
Hawaii
Japan
Aruba
Curacao
Bonaire
StMaarten
Santo Domingo
Jamaica
St.Vincent
Canariese eilande
Barbados
Bahama,s
Bermuda
Azoren
Zuid-Afrika
Zambia
Rodesie
Botswana
Nigeria
Malta
falkland eilenden
Madeira
Antiga
British virin
American virgin
Cuba
Jamaica
Grenada
Cayman isles
Puerto rico
st’Lucia
st’vincent
Venuzuela
Suriname
Brazilie
Equador,
Peru
Chili
Argentinie
Panama
Colombia
Costa Rica
Guatamala
Nigaracua
Mexico
Uruguay
Wij zijn nog maar een paar jaar geleden begonnen met reizen. Wij zijn gestart in Griekenland Rhodos en zijn ondertussen al 2 X in Jamaica Ocho Rios geweest. Verder Dominicaanse Republiek Punta Cana en Puerto Plata. Dus nog vele landen te gaan
Nederland (hoeft eigenlijk niet vermeld te worden)
België
Luxemburg
Duitsland
Denemarken
Liechtenstein
Zwitserland
Oostenrijk (per ongeluk ingereden, even uit de auto geweest)
Tsjechië
Frankrijk
Spanje
Portugal
Italië
Vaticaanstad (is geen land maar een staat)
Engeland (is geen staat maar een land)
Schotland (is geen staat maar een land)
Portugese eilanden (Azoren en Madeira)
Canada
Verenigde Staten (alleen Niagara Falls USA en Buffalo: dagtrip)
Dit jaar komt daar nog bij:
20. Ierland
Op het ogenblik ben ik 20 jaar (net geworden precies een maand geleden). Voor de komende jaren staan landen als IJsland, Noorwegen en Zweden nog op mijn lijstje. Maar je weet het maar nooit, misschien zit ik volgend jaar wel ineens in Marokko of iets dergelijks…
Ik ben er in 2011 een weekje met een georganiseerde reis geweest (met Fox, op zich prima georganiseerd maar de reisformule waarbij je echt elke dag van ontbijt tot en met avondeten aan de groep vast zit is niet mijn ding), vond het zeker interessant. Nu ben ik absoluut niet gelovig, maar er valt daar toch een hoop boeiende, veelal bijbelse historie te zien. Ik zou in ieder geval best ooit nog een keer terug willen.
Kan niet zeggen dat ik me welkom voelde in ISRAEL, we zijn er een weekje geweest in Eilat, op weg naar de Sinai, om daar , in Nuweiba met Olin de dolfijn te zwemmen. Onze reisorganisatie SkyIsra Tours,deelde ons mee in Eilat; als jullie problemen hebben, moeten jullie hierheen komen, wij komen NIET naar de Sinai.DAT hebben we geweten; de Israelische eigenaar van de duikschool kreeg bonje met de Egyptische eigenaar van het hotel.Liep zo hoog op dat we ons niet meer veilig voelden, en hebben via NL geregeld, dat we ander hotel kregen, …in Dahab, 70 km van Nuweiba… Sinds 2011 zijn er problemen in de Siani, oa rivaliserende Bedoeinenstammen.Belgische eigenaren van een hostel in El Muzzeina, het Bedouinendorp bij Nuweiba zijn beroofd en verdreven. Het idiote is; je kunt nog steeds via Zoover het Hostel boeken, terwijl het niet meer bestaat, en de wazige Belgische Stichting Kids4kids , die eigenaar van het Hostel was, bestaat ook niet meer.Heb Zoover ingeseind, maar nog steeds geen inhoudelijke reactie gehad.De websites van Ghannah Lodge zijn of uit de lucht, op andere wordt al sinds 2012 niet meer gereageerd op posts.
@WizardofOss, ik heb ook nergens beweerd dat Israël in Europa ligt. Israël wil graag wel bij Europa horen en doet ook mee aan diverse Europese kampioenschappen (o.a bij het zwemmen). Dit komt omdat aan de kampioenschappen in Midden-Oosten veel voor Israël vijandige landen meedoen. Zijn er ook goede fly-drives of individuele rondreizen in Israël of is dat voor de eerste keer niet aan te raden?
@Stormbreaker, het hele Midden-Oosten is op dit moment een kruidvat.Maar waar is het echt veilig??? Reizen brengt risico’s met zich mee, en het gros hier bereid zich goed voor, een neem aan dat er ook gekken wordt naar recente info op internet.Lijkt me bijvoorbeeld problemen opzoeken om nu naar Egypte te gaan, ongeacht waar.Of het in Taba, Dahab en Sharm echt veilig is, geen idee,komn ik geen recente info over vinden. Dahab hoogstwaarschijnlijk safe, anders had ik het wel van mijn contacten daar gehoord, incl. een NL die daar regelmatig komt en er een huisje krijgt.;Redirecting...