Hoeveel Kost Het Al Met Al ?

Hey iedereen,

Eerst even voorstellen. Ik ben Anne Runia en ben 20 jaar. Ik zit nu in het laatste jaar van mijn MBO opleiding Multi Media Vormgeving en ben van plan om in September 2004 ongeveer 10 maanden in Australie te gaan werken en reizen. Even een jaar heel wat anders doen en mijn engels een beetje opkrikken :slight_smile:

Nou vroeg ik mij af hoeveel dit alles nou eigenlijk kost. En hoe duur is het leven in OZ? Ik heb al enige informatie opgezocht en ik denk dat ik het via Travel Active (www.travelactive.nl) ga doen. Zij zullen ook wel kosten in rekening brengen denk ik. Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen en een antwoord kan geven.

Als er nog meer mensen zijn die ook in September 2004 hetzelfde van plan zijn te doen dan hoor ik graag van hun. Waarschijnlijk ga ik in mn eentje dus het is een stuk leuker als ik alvast wat mensen kan leren kennen.

Grtz,
Anne

Hoi Anne,
Ik ben een paar jaar geleden met travelactive naar australie geweest. Ik moest toen rond de 2500 gulden (geen euro’s) betalen (tickets, overstappen, dagtocht Hongkong). Ik ben zo’n 10 maand in Australie geweest en daarna 3 weken bali en dat heeft me in totaal zo’n 10000 gulden aan zakgeld gekost. Nu moet ik hierbij zeggen dat ik weinig tot niet gewerkt heb in al die tijd. Voor de rest is het leven in autralie niet veel goedkoper dan hier, sommige dingen goedkoper, andere weer duurder (bijv. sigaretten ed.).
Let ook vooral op de ‘kleine’ dingen die je evt voor je gaat moet aanschaffen: reisverzekering, visum, rugzak enz. Dit loopt zonder dat je het echt door hebt gauw op naar een flink bedrag.
Hopenlijk heb je hier wat aan.
Groeten

hoi anne,

kosten voor een klein jaar australië, kun je niet opsparen, tenzij je al aardig wat spaarcenten hebt, je onderhouds kosten zijn vergelijkbaar met nederland. en het ligt er aan wat je allemaal van plan bent: vakantie? werkvakantie? in een hostel of hotel of campervan slapen??

als je de kans krijgt om naar Ozz te gaan…zeker doen!!!
en backpackers heeft voor jongeren tot 28 jaar goed georganiseerde aanbiedingen, althans de eerste 8 dagen en daarna moet je het zelf doen, maar je kunt tijdens je reizen altijd via de contact points door heel Ozz contact met hen houden voor al je vragen.

onze zoon (18) is j.l. 15 september naar Ozz gegaan, met backpackers voor 1 jaar.
kosten:
retourticket + 1e / 8 dagen (3 dagen reizen waarvan 1½ dag in bangkok // 5 dagen sydney incl. hostel/eten/excursies // elvia (ziektekosten) verzekering // werk visum // rugtas etc
kortom alles voor de reis en verzekeringen kostte 2800 euro.

je moet aan kunnen tonen dat je 3200 euro op je rekening hebt staan.

that’s it.

hier kun je het een 3 a 4 maanden, als je heel zuinig bent mee uithouden.

neem eens een kijkje bij backpackers.nl.

jekunt ook de website en forum van onze zoon eens bekijken daar staat zijn reisverslag tot nu toe.(wordt wekelijks bijgewerkt
en ook een link naar de backpackerssite.
hier kun je heel veel informatie vanaf halen. en heb je nog vragen??
zet die dan op zijn Forum, er zijn ook andere backpackers en local people die in australië wonen, die jouw ook antwoord op je vragen kunnen geven.

websiteadres: http://www.amstel.be

heel veel succes met je voorbereiding

sonja