Hoeveel kilo nemen jullie mee?

I agree, babseba. Jammer.

Maaruh… toen ik naar OZ ging voor een jaar stond ik op t vliegveld met een backpack vol met kleding (8 kg) en een koffer met meer zooi (12 kg) iets van 5 kg handbagege en een laptop. That’s it. En als ik t over mocht doen, zou ik minder meenemen!
Ik heb inmiddels (na 1,5 jaar in OZ… ik ben blijven plakken) zoveel rotzooi verzameld om me heen dat ik me nu afvraag hoe ik dat allemaal ooit weer naar Nl ga krijgen!!

Ik werk in een hotel hierzo, en als ik zie wat mensen meesjouwen voor een weekje vakantie!
De Arabs en rijke Japanners zijn het toppunt: 2 koffers (zo’n 40 kg) per persoon!!!
En daarnaast heb je nog die barbiepopjes die een hele koffer meenemen voor hun make-up en haar-gedoe * me not understand *

Tijdens mijn drieweekse rondrit met de motor door Rusland had ik weinig mee want dat pastte in een kleine rugzak.
Kleding:
divers ondergoed en sokken
een extra broek en wat Tshirts
een paar makkelijke schoenen (wil af en toe wel eens wat anders dan motorlaarzen)
Scheerapparaat zeep/shampoo enzo tandpasta tandeborstel

Electronica:
Mini laptop
Mobiel
Spiegelreflex camera plus acc.
diverse laders adapters

Verder:
Reisdocumenten
Boekjes (reisen taalgids)
Kaarten
miniapotheek

Onder de buddy nog wat gereedschap en spullen voor het onderhoud/reparatie van de motor (niet nodig gehad)

had dus weinig mee en was toch goed uitgerust, kwam niets te kort.
Vroeger ging er veel meer me maar ik ben het een beetje zat om bij aankomst in een Hotel of zo 4x keer heen en weer te moeten lopen met zware bagage soms ook nog een paar trappen op.

De kleding is ook genoeg, in elk Hostel waar ik kwam was wel een wasmachine aanwezig dus altijd weer schone spullen.

Ik kom vaak net onder de 20kg, maakt niet uit of ik een week of langer weg ga… En uiteindelijk gebruik ik de helft niet…
Beetje jammer dus, volgende keer moet ik echt iets zorgvuldiger gaan inpakken. Hoef ik tenminste ook niet zo te sjouwen met een 20 kg zware koffer. :wink:

net mijn tas ingepakt voor mijn rondreis door marokko en het resulaat: 12 kg vind het wel netjes. denk dat ik allesbij me heb.(hoop het)
handbagage is vaak mij mij een ander verhaal, daar prop ik ook alle boeken in. deze reis: lonely planet, de zuilen van hercules van paul Theroux en een dwarsligger. handige boekjes voor op reis in pocket formaat. zou maar hopen dat ze ook lekker lezen want het zijn wel erg kleine lettertjes!
groetjes:dag:

Een soort van wel ja. Daarom hoop ik 2 x 23 kilo mee te nemen :vak01:
En handbagage met mijn laptop.