Hoehoew!!!!! Tickets zijn geboekt. Nu nog een goed reisschema.

Bedankt voor de info. Ach, 6 dollar kan er wel vanaf!

@ Cor Zijlstra,

bedankt voor de info. Ik had in het andere topic al gereageerd dat we door tijdgebrek niet naar het oosten gaan. We gaan overigens ook niet naar het hoge noorden om dezelfde reden.

Groetjes Sharon.

Nog een bescheiden tip, ik zie dat jullie ook naar Wai o Tapu in Rotorua gaan. Ik denk dat als je dat eenmaal gezien hebt, je Craters of the Moon kunt overslaan. Zelf heb ik in 2010 Craters of the Moon bezocht. Ik had veel foto’s en video’s gezien over Rotorua, en had echt hele hoge verwachtingen van Craters of the Moon, maar dat viel me toch tegen. Gezien het feit dat ik destijds Rotorua niet kon bezoeken, was dit voor mij natuurlijk de perfecte uitkomst om toch kokend modder enzo te zien.

Echter denk ik dat als je eerst Wai o Tapu doet en enkele dagen later ook Craters of the Moon wilt doen, dat dit erg gaat tegen vallen. Zelf ga ik met mijn vriend in Februari naar Nieuw Zeeland, en wij gaan ook Wai o Tapu doen. Craters of the Moon doen we niet, omdat ik weet hoe het er is en er na Wai o Tapu waarschijnlijk toch niks tegenop kan.

Groetjes!

Ahh, dank je. Is het een beetje zo van: na tien modderpoelen heb je ze allemaal wel gezien?

Nou ja dat denk ik wel. Bovendien ga je naar Wai o Tapu, en daar krijg je zo ongeveer alles te zien wat er op dat gebied te zien valt! Spuitend water 20 meter de lucht in, kokend modder, groene meertjes, oranje meertjes, blauwe meertjes!
Dat zie je dus bij Craters of the Moon niet.

Ik was er op een bewolkte dag en misschien maakte dat het nog iets triester. Je ziet er heel veel stoom uit de grond komen en hier en daar een modderpoel.

Ik ga dit keer bewust niet meer naar Craters of the Moon.
1 omdat ik er al geweest ben en het tegenviel
2 omdat ik denk dat na Wai o Tapu je gewoon op dat gebied het beste en mooiste hebt gezien

Iets soortgelijks is ook in Europa te zien en wel bij Furnas op het Azoren eiland Sao Miguel.