Hoe zit het nu met visum ?

kan iemand vertellen hoe het nu met visum zit ?

wij zagen een ticket voor 328 euro retour naar peking.
is een 2 mnd ticket, maar kun je hier een visum voor krijgen ?
backpacken is het plan, maar kan dit weer ?

of als we het ticket boeken, willen we mss de terug vlucht niet gebruiken en dan terug vliegen vanaf bkk. dus dan gaan we in 4 a 5 weken van peking naar laos en dan naar bkk.
kan dit met visum aanvragen, of geeft dit ook problemen ?

ik dacht dat ik al goedkoop vloog voor 511 retour :S :smiley:

dat vind ik ook al goedkoop. ik begrijp die prijs van 328 euro voor een retourtje ook echt niet.

maar weet jij al iets meer over hoe het nu zit met visum. moet je nog alle hotels en route opgeven ? en kun je alweer langer blijven dan 30 dagen ?

nee, onbegrijpelijk idd ! Maar goed, lekker is het wel ! :slight_smile:

Op de volgende site kan je lezen dat het minder streng is geworden, dus lijkt erop dat het niet meer nodig is :

oke dus als ik dat goed begrijp hebben we nog wel een probleem met ons 2 mnd ticket,als we die gaan boeken.

ik heb vandaag een antwoord gekregen op de vraag over het visum.

in den haag vertelden ze dat je weer een visum kunt krijgen zonder hotelboekingen. je moet alleen vlucht hebben. 30 dagen visum krijg je zonder problemen. 60 dagen als je een ticket hebt die voor 60 dagen is. vliegticket meenemen bij aanvragen visum.

kosten zijn voor 30 - 60 dagen 35 euro
een visum zodat je 2 keer china in kunt. kost 52 euro.

dank voor deze info ! Dus voor jou ook geen problemen meer!

Have fun in China!

Hallo,

Maar als ik het goed begrijp 30 dagen kun je zo krijgen en hoef je niet te bewijzen dat je het land weer uitreist? Want ik heb zelf niet meer dan 30 dagen nodig straks dit omdat wij alleen naar de hoogtepunten gaan van het land.

gr van Moira

volgens mij moet je voor ieder land ( buiten europa? ) aantonen wanneer je weer weggaat? Als je een enkeltje haalt, zal je een soort van verblijsvergunning oid aan moeten tonen.

Hallo,

Ik heb zeer veel ervaring met reizen ik ben imiddels anderhalf jaar weg uit Nederland.
Ik heb heel azie doorgereisd. Je hoeft voor heel veel landen niets te bewijzen.
Zoals Maleisie, Singapore, Cambodja, Laos. Deze vraag gaat alleen over China waar ik het over wil weten.

gr van Moira

ze zei tegen mij dat 30 dagen geen probleem is en dat je voor 60 dagen alleen je vluchtgegevens nodig was. dus dan zou ik denken dat 30 dagen ook zonder bewijs kan maar dat heb ik niet gevraagd.
je kunt ze tussen 14.30 en 16.30 uur bellen . 070-3065091. is wel vaak in gesprek, blijven proberen je komt er doorheen.
als dit voor jou niet te doen is moira, vanuit australie, laat maar even weten dan bel ik ze maandag wel even voor je.

Hoi Karin,

Bedankt ja bellen is lastig vanuit Australie inderdaad.
Ik vraag me alleen af of de regels wel gelijk worden afgedaan bij elke ambassade.
Wij hebben namelijk het plan om ons visum in Hongkong aan te vragen.

gr van Moira

dat zou wel zo horen te zijn maar of dat idd zo is is maar de vraag.

Hallo,

Ik heb vandaag even de website gekeken van de ambassade in Hongkong en daar krijg je voor China standaard 3 maanden en dat kost 150 HK dollars.
Dus nu ben ik de draad helemaal kwijt.

gr van Moira

nou ja beter toch. hier hadden ze het over 30 ,40 of 60 dagen maar ik heb ook maar gevraagd voor max 2 mnd mss is 90 dgn ook geen probleem.

Hallo,

Ik las toevallig de berichten op dit forum. Wij zitten nu in Shanghai en zijn net terug uit Hong Kong om een nieuw visum aan te vragen voor china aangezien ons 30 dagen visum was verlopen…In Hong Kong geven ze echter GEEN 60 of 90 dagen visums meer! Alleen 30 dagen. Je kan hem dan vervolgens proberen te verlengen in China bij een visumbureau/politie met bijv. je huurcontract. Vanuit Nederland kan je wel gewoon een 30 dagen visum krijgen met een enkele reis zonder iets te bewijzen…hebben wij ook gehad. Echter kregen wij, vreemd genoeg, wat problemen bij het inchecken op het vliegveld…maar uiteindelijk ook goedgekomen.

succes!

Hallo,

Ik heb ook genoeg aan 30 dagen wij willen niet heel lang in China blijven alleen maar de hoogtepunten bezoeken en er weer uit.

gr van Moira

Hallo,

Weet iemand hoe het zit met een visum voor 90 dagen of meer?
Heb paar dagen geleden een mail gestuurd naar de ambasade in denhaag, maar nog geen reactie terug.
(stonden 2 mail adressen een .nl en een .cn op de .nl mail kreeg ik een bericht terug dat hij niet aangekomen was)
vind de site ook niet echt up2date.

Wil voor een half jaar gaan rondreizen door china, en wil niet langer dan de eerste maand opgeven waar ik ben, en eigenlijk ook nog niet mijn retour ticket kopen omdat ik nog niet weet van waar ik terug vlieg en waar heen.

als ik nog geld over heb wil ik naat thailand/filipijnen

Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Daniel

je kunt 's middags naar ze bellen.

ze vertelden mij dat als je een visum wilt voor langer dan 60 dagen of als je geen retour hebt dat je dan nog je hotels/route moest doorgeven.

Ik zal ze maandag gelijk bellen ( mailen werkt niet blijkbaar )

Zou het mogelijk zijn om dit ticket heen te boeken
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=63239

en dan voor lief nemen dat het een return ticket is

en gelijk een ander ticket alvast te boeken weer terug naar nederland of (het liefts) naar de Filipijnen/thailand

Wat een gedoe allemaal

Het geen waat ik het meest bang voor ben ik dat ik een ticket boek en dat het dan toch niet allemaal lukt met een visum… zit je met 2 tickets waar je niets aan hebt.