ik en en vriend van mij zijn van plan om eind januari/ begin februari voor 5 maandag naar China en zuidoost-azie te gaan. Ik vroeg me af wat goedkoper is. Een retour boeken en die dan laten omboeken of een enkeltje boeken en na 5 maanden nog een enkeltje te boeken. Ook vroeg ik me af of het moeilijker is om een (wat langer) visum voor china te krijgen wanneer je een enkeltje hebt gekocht. Aangezien we ook nog niet helemaal weten vanaf waar we terug gaan vliegen naar Nederland weet ik niet wat het slimste is.
Als je 5 maanden wegggaat is het handiger om gewoon een enkeltje te boeken. Dan heb je toch meer vrijheid. Dan kan je later beslissen van welke plaats je terugvliegt. Wat betreft prijs verschilt dit erg. Soms is het goedkoper om een enkele vlucht te boeken, soms is het goedkoper om een retourvlucht te boeken. Als je echter 5 maanden gaat zou ik voor een enkele reis gaan.
Het visum van china is momenteel 30 dagen. Het is haast niet mogelijk om langer te blijven in china. Ik zou daarom rekening houden met de 30 dagen. Voor de zekerheid kan je nog wel contact opnemen met de chinese ambassade hier in in nederland.
**BELANGRIJKE INFORMATIE! **
Wij kunnen momenteel geen visum aanvragen. Vanwege de vele visumaanvragen kan de ambassade niet alle aanvragen op tijd verwerken. Wij adviseren dat u geen reis boekt, voordat u een visum heeft.
Vertrekt u binnen een week? Dan raden wij aan om persoonlijk uw aanvraag in te dienen bij de ambassade. Wij kunnen wel tegen een gereduceerd tarief het paspoort bij de ambassade voor u ophalen.
Hou onze website regelmatig in de gaten voor ontwikkelingen.
Excuses voor het ongemak.